mujas Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 (edytowane) Witam Chciał bym stworzyć w 3dsMax łańcuch relingu na okręcie. Ze względu jednak aby nie zajechać kompa do głowy przyszedł mi pomysł aby zrobić na wstępie materiał tj (3 ogniwa jako spline (enable in render) które następnie po wyrenderowaniu (w render elements kanał Z depth) w rzucie z boku dały by mi materiał na już konkretnie długi spline który wcześniej pokrył bym wyżej zrobionym materiałem. Niestety nie zadowala mnie osiągnięty w ten sposób efekt, nie wygląda to jak łańcuch, macie pomysły jak to zrobić aby wyglądało znośnie?? Ja wyrenderowaną bitmapę z rendera nazwijmy ją Color pakuję do slotu Diffuse natomiast Z-depta wkładam do slotu Opacity i dalej nakładam to na renderowalny spline (o przekroju idealnie okrągłym ? może lepszy był by przekrój prostokątny ??) dalej mi brak pomysłu na materiał, myślę że może pomogło by wyrenderowanie jeszcze jakiś innych map w render element tylko jakich?? i w jakie sloty później je wstawiać w edytorze materiałów?? Pamiętam że była taka opcja w edytorze materiałów która pozwalała danemu materiałowi zawsze ustawiać się pod odpowiednim kątem w stosunku do kamery może ktoś pamięta gdzie to jest ?? W załączniku podsyłam dwie mapy które używam na materiał Z góry dziękuję za dobry pomysł Edytowane 1 Luty 2013 przez mujas
MariushO Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 Pokombinuj z blend material i tam w slocie Mask daj mape Falloff a w niej ustawisz Perpendicular(czy jakos tam podobnie nie pamietam).
mujas Napisano 30 Kwiecień 2013 Autor Napisano 30 Kwiecień 2013 Witam Nawiązując do mojego powyższego posta chcę zrobić reling na okręcie jako że komp mi nie wytrzyma robienia każdego oczka łańcucha nawet w Proxy postanowiłem zrobić rendrowalny spline z nałożonymi materiałami, tj maska w slot opacity (zał. lancuchZdeph.jpg) oraz mapa w slot difuse mapa (lancuchcolor.jpg). Sama maska lancuchZdeph.jpg włożona w slot opacity wygląda jak na renderze reling2.jpg Jeśli do slotu difuse dodam mapę lancuchcolor.jpg i zmienię w ustawieniach spline (z domyślnie ustawionych na 12 sides) na 3 ścianki wygląda to dużo lepiej render reling3.jpg. Problem w tym że z innego ujęcia kamery (prawa strona burty)wygląda to już tragicznie patrz reling4.jpg wówczas pomaga tylko ręczne ustawienie - zmiana konta angle w ustawieniach spline dopasowane tylko do tej kamery. Moje pytanie brzmi da się tak ustawić materiał na łańcuch aby niezależnie od ustawienia kamery zawsze on wyglądał dobrze ustawiał się pod odpowiednim kątem(powiedzmy jak na renderze reling3) bez ręcznego mieszania w ustawieniach spline wartością angle?? Jeśli da się to zrobić to proszę o doradę. MariushO – próbowałem z mapą Falloff Perpendicular i w niczym mi to nie pomogło tak jak by to nie działało Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Mujas
kozioo Napisano 30 Kwiecień 2013 Napisano 30 Kwiecień 2013 Najlepiej będzie jak zmienisz teksturę na same ogniwa w kształcie "O O O O ". Do tego będziesz potrzebował obiektów (płaskich "wstążek", bez grubości) ustawionych pod kątem 90 stopni względem siebie. W ten sposób otrzymasz w miarę poprawny efekt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się