Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, otóż mam problem od jakiegoś czasu - Zawieszają się sceny na kilka sekund w viewporcie, za chilę odwiesza się i ze 3 minuty pracuje się z pełną prędkością.... Potem znów zawieszka na kilka sekund - kółeczko czasu i znów to samo.. i tak w kółko...

 

Komp w sumie wypasiony - 16GB ramu, procek I7, karta graficzna Nvidia quadro fx 3800, nie mam zielonego pojęcia co może zawieszać w sumie niewielkie sceny....... ma ktoś jakiś pomysł? mam wrażenie ze im mam nowszy sprzet i nowsze oprogramowanie ktore kosztuje kupe kasy to wolniej mi wszystko chodzi w viewporcie i te kilku sekundowe zwiechy doprowadzaja mnie do szału...

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie jest to przypadkiem wina autobackupu? Albo np. skin wrap podpięty do czegoś, nad czym pracujesz - przez co skin wrap musi się przeliczać od początku. Podobnie może być z włączeniem dokładnego podglądu tekstur, to też może powodować zamulanie. Każda scena Ci się zawiesza czy tylko niektóre?

Napisano

Wejdź w Customize -> Preferences -> Files, na dole masz opcje Autobackupu, tam zmieniasz co ile robi się autosave (domyślnie co 5 minut) i na ilu plikach jest zapisywany.

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

poobserwuję, zobaczymy...... generalnie mam też sceny po 400mb i 16GB - 1,5mln polygonów i już za mało pamięci jak widzę, jutro wepchnę kolejne 16GB i mam nadzieję że to pomoże......

Napisano
1,5mln polygonów i już za mało pamięci jak widzę, jutro wepchnę kolejne 16GB i mam nadzieję że to pomoże......

 

whuuut? Ja dobilem scene do 1mln poly na 1,6ghz Athlonie z 1GB ramu za czasow Maxa 7

Napisano

Jeśli scena zajmuje Ci 400 Mb to jest pewne, że jej zapisanie nie zajmie sekundy. Więc jeśli masz Autobackup co 5 min to to może być faktycznie problemem. Ja mam ustawiony na zapisywanie co 15 min. i do dziesięciu plików. A poza tym może przy dużych scenach zorientuj się jak działają x-ref'y bo mogą być pomocne.

 

A dołożenie kolejnych 16 GB ramu na wyświetlanie w viewportach nic nie da. Ram jest głównie wykorzystywany przy renderingu. To co widzisz w viewportach to robota karty graficznej i to ona musi mieć odpowiednią ilość pamięci żeby pokazać scenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności