Skocz do zawartości

Zawieszanie się sceny na kilka sekund 3dsmax 2013 i vray 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, otóż mam problem od jakiegoś czasu - Zawieszają się sceny na kilka sekund w viewporcie, za chilę odwiesza się i ze 3 minuty pracuje się z pełną prędkością.... Potem znów zawieszka na kilka sekund - kółeczko czasu i znów to samo.. i tak w kółko...

 

Komp w sumie wypasiony - 16GB ramu, procek I7, karta graficzna Nvidia quadro fx 3800, nie mam zielonego pojęcia co może zawieszać w sumie niewielkie sceny....... ma ktoś jakiś pomysł? mam wrażenie ze im mam nowszy sprzet i nowsze oprogramowanie ktore kosztuje kupe kasy to wolniej mi wszystko chodzi w viewporcie i te kilku sekundowe zwiechy doprowadzaja mnie do szału...

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie jest to przypadkiem wina autobackupu? Albo np. skin wrap podpięty do czegoś, nad czym pracujesz - przez co skin wrap musi się przeliczać od początku. Podobnie może być z włączeniem dokładnego podglądu tekstur, to też może powodować zamulanie. Każda scena Ci się zawiesza czy tylko niektóre?

Napisano

Wejdź w Customize -> Preferences -> Files, na dole masz opcje Autobackupu, tam zmieniasz co ile robi się autosave (domyślnie co 5 minut) i na ilu plikach jest zapisywany.

Pozdrawiam

Napisano

poobserwuję, zobaczymy...... generalnie mam też sceny po 400mb i 16GB - 1,5mln polygonów i już za mało pamięci jak widzę, jutro wepchnę kolejne 16GB i mam nadzieję że to pomoże......

Napisano
1,5mln polygonów i już za mało pamięci jak widzę, jutro wepchnę kolejne 16GB i mam nadzieję że to pomoże......

 

whuuut? Ja dobilem scene do 1mln poly na 1,6ghz Athlonie z 1GB ramu za czasow Maxa 7

Napisano

Jeśli scena zajmuje Ci 400 Mb to jest pewne, że jej zapisanie nie zajmie sekundy. Więc jeśli masz Autobackup co 5 min to to może być faktycznie problemem. Ja mam ustawiony na zapisywanie co 15 min. i do dziesięciu plików. A poza tym może przy dużych scenach zorientuj się jak działają x-ref'y bo mogą być pomocne.

 

A dołożenie kolejnych 16 GB ramu na wyświetlanie w viewportach nic nie da. Ram jest głównie wykorzystywany przy renderingu. To co widzisz w viewportach to robota karty graficznej i to ona musi mieć odpowiednią ilość pamięci żeby pokazać scenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności