Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Problem polega na tym, że kulka w 3ds max która odpowiada za wyświetlanie teksturowania nie pokazuje go. Drugi problem to taki, że po nałożeniu tekstury i włączenia UVW MAP zablokowana jest możliwość skalowania tekstury.

 

 

Proszę o pomoc i załączam dwa zdjęcia ukazujące powyższy problem

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Kliknij prawym klawiszem na materiale i zobacz czy w rolecie jest zaznaczone auto update preview

2. Wciśnij żaróweczkę w drzewku modyfikatorów przy uvw map

Napisano
  • Autor

Niestety upadate preview zaznaczone jest w teksturze jak i w materiale

Włączenie żarówki też nie pomaga nadal skalowanie jest niedostępne

 

Tak na moje oko tylko, że nie mam pojęcia jak do tego się zabrać, jest coś z rozmiarem tej tekstury tzn. po wrzuceniu tekstury na obiekt jest ona bardzo małych rozmiarów widać to na trzecim załączniku. Widać, że obiekt jest mały a tekstura jeszcze jest pomniejszona i powtórzona kilkaset razy. Jeden czarny kwadracik to obszar, jaki odpowiada teksturze w pliku graficznym. A nie da się tego ze skalować.

Napisano

Jeśli pracujesz w real-world scale, nie masz możliwości ręcznego skalowania gizma.

A idąc dalej tym tropem, czy ustawienie mapy 1x1cm jest poprawne?

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie, wszystko się już wyświetla jak powinno.

Ale pojawił się kolejny problem przy stworzeniu np sześcianu i zastosowaniu modyfikatora bevel zaczynają się problemy z teksturowaniem I po wybraniu modyfikatora UVW Map żadna funkcja nie zmienia tekstury na danym obiekcie czy skaluje, powiększam, zmieniam powierzchnię mapowania (box, planar, cylindrical) to na moim obiekcie nie widać żadnych zmian. I to tylko po zastosowaniu BEVEL.

 

Będę wdzięczny za pomoc

Napisano
  • Autor

dodam jeszcze że przy np ustawieniu dwóch tekstur nawet na boxie pojawia się problem z ustawieniami tekstury w UVW Map, Tekstury głupieją rozmywają się. Tak jak na zdjęciu w poście powyżej.

Przed instalacją 3dsmaxa pojawiał się taki komunikat

moja karta graficzna to Nvida GT 330 z CUDA sterowniki aktualne

Napisano
  • Autor

Jednak nie jest to problem karty graficznej, sprawdziłem program na innym komputerze 64 bit i problem nadal występuje.

Proszę pomóżcie bo od dwóch tygodni stoję w miejscu.

Napisano
  • Autor

Ok wszystko działa, problem był związany z programem. Odinstalowywałem i instalowałem inne wersje aż w końcu wersja 14.0 3dsmax 12 działa poprawnie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.