scobydo Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 Witam. Problem polega na tym, że kulka w 3ds max która odpowiada za wyświetlanie teksturowania nie pokazuje go. Drugi problem to taki, że po nałożeniu tekstury i włączenia UVW MAP zablokowana jest możliwość skalowania tekstury. Proszę o pomoc i załączam dwa zdjęcia ukazujące powyższy problem
shadowsexpe Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 1. Kliknij prawym klawiszem na materiale i zobacz czy w rolecie jest zaznaczone auto update preview 2. Wciśnij żaróweczkę w drzewku modyfikatorów przy uvw map
scobydo Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Niestety upadate preview zaznaczone jest w teksturze jak i w materiale Włączenie żarówki też nie pomaga nadal skalowanie jest niedostępne Tak na moje oko tylko, że nie mam pojęcia jak do tego się zabrać, jest coś z rozmiarem tej tekstury tzn. po wrzuceniu tekstury na obiekt jest ona bardzo małych rozmiarów widać to na trzecim załączniku. Widać, że obiekt jest mały a tekstura jeszcze jest pomniejszona i powtórzona kilkaset razy. Jeden czarny kwadracik to obszar, jaki odpowiada teksturze w pliku graficznym. A nie da się tego ze skalować.
arturprx2 Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Jeśli pracujesz w real-world scale, nie masz możliwości ręcznego skalowania gizma. A idąc dalej tym tropem, czy ustawienie mapy 1x1cm jest poprawne?
scobydo Napisano 18 Luty 2013 Autor Napisano 18 Luty 2013 Dzięki wielkie, wszystko się już wyświetla jak powinno. Ale pojawił się kolejny problem przy stworzeniu np sześcianu i zastosowaniu modyfikatora bevel zaczynają się problemy z teksturowaniem I po wybraniu modyfikatora UVW Map żadna funkcja nie zmienia tekstury na danym obiekcie czy skaluje, powiększam, zmieniam powierzchnię mapowania (box, planar, cylindrical) to na moim obiekcie nie widać żadnych zmian. I to tylko po zastosowaniu BEVEL. Będę wdzięczny za pomoc
scobydo Napisano 18 Luty 2013 Autor Napisano 18 Luty 2013 dodam jeszcze że przy np ustawieniu dwóch tekstur nawet na boxie pojawia się problem z ustawieniami tekstury w UVW Map, Tekstury głupieją rozmywają się. Tak jak na zdjęciu w poście powyżej. Przed instalacją 3dsmaxa pojawiał się taki komunikat moja karta graficzna to Nvida GT 330 z CUDA sterowniki aktualne
scobydo Napisano 27 Luty 2013 Autor Napisano 27 Luty 2013 Jednak nie jest to problem karty graficznej, sprawdziłem program na innym komputerze 64 bit i problem nadal występuje. Proszę pomóżcie bo od dwóch tygodni stoję w miejscu.
scobydo Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 Ok wszystko działa, problem był związany z programem. Odinstalowywałem i instalowałem inne wersje aż w końcu wersja 14.0 3dsmax 12 działa poprawnie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się