Napisano 15 Luty 201312 l Witam. Problem polega na tym, że kulka w 3ds max która odpowiada za wyświetlanie teksturowania nie pokazuje go. Drugi problem to taki, że po nałożeniu tekstury i włączenia UVW MAP zablokowana jest możliwość skalowania tekstury. Proszę o pomoc i załączam dwa zdjęcia ukazujące powyższy problem
Napisano 16 Luty 201312 l 1. Kliknij prawym klawiszem na materiale i zobacz czy w rolecie jest zaznaczone auto update preview 2. Wciśnij żaróweczkę w drzewku modyfikatorów przy uvw map
Napisano 16 Luty 201312 l Autor Niestety upadate preview zaznaczone jest w teksturze jak i w materiale Włączenie żarówki też nie pomaga nadal skalowanie jest niedostępne Tak na moje oko tylko, że nie mam pojęcia jak do tego się zabrać, jest coś z rozmiarem tej tekstury tzn. po wrzuceniu tekstury na obiekt jest ona bardzo małych rozmiarów widać to na trzecim załączniku. Widać, że obiekt jest mały a tekstura jeszcze jest pomniejszona i powtórzona kilkaset razy. Jeden czarny kwadracik to obszar, jaki odpowiada teksturze w pliku graficznym. A nie da się tego ze skalować.
Napisano 16 Luty 201312 l Jeśli pracujesz w real-world scale, nie masz możliwości ręcznego skalowania gizma. A idąc dalej tym tropem, czy ustawienie mapy 1x1cm jest poprawne?
Napisano 18 Luty 201312 l Autor Dzięki wielkie, wszystko się już wyświetla jak powinno. Ale pojawił się kolejny problem przy stworzeniu np sześcianu i zastosowaniu modyfikatora bevel zaczynają się problemy z teksturowaniem I po wybraniu modyfikatora UVW Map żadna funkcja nie zmienia tekstury na danym obiekcie czy skaluje, powiększam, zmieniam powierzchnię mapowania (box, planar, cylindrical) to na moim obiekcie nie widać żadnych zmian. I to tylko po zastosowaniu BEVEL. Będę wdzięczny za pomoc
Napisano 18 Luty 201312 l Autor dodam jeszcze że przy np ustawieniu dwóch tekstur nawet na boxie pojawia się problem z ustawieniami tekstury w UVW Map, Tekstury głupieją rozmywają się. Tak jak na zdjęciu w poście powyżej. Przed instalacją 3dsmaxa pojawiał się taki komunikat moja karta graficzna to Nvida GT 330 z CUDA sterowniki aktualne
Napisano 27 Luty 201312 l Autor Jednak nie jest to problem karty graficznej, sprawdziłem program na innym komputerze 64 bit i problem nadal występuje. Proszę pomóżcie bo od dwóch tygodni stoję w miejscu.
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor Ok wszystko działa, problem był związany z programem. Odinstalowywałem i instalowałem inne wersje aż w końcu wersja 14.0 3dsmax 12 działa poprawnie. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto