Napisano 19 Luty 201312 l Witam. Napotkałem na problem błędnego mixu volumetrycznej wiązki światła z otoczeniem. Źródło światła emitujące światło o kolorze Białym, powinno emitować volumetryczną wiązkę światła w tym samym kolorze. Lecz nie zawsze się tak dzieje.Jeśli w tle wiązki nie znajduje się żaden obiekt sytuacja wygląda poprawnie. Natomiast w momencie pojawienia się obiektu w tle, wygląd wiązki podlega zmianie co nie powinno mieć miejsca. Szczególnie jeśli wspomniane obiekty znajdują się w dużej odległości i są koloru czarnego. Połowicznym rozwiązaniem jest wstawienie sfery jako tło dla całej sceny, tak aby nie zachodziła skokowa zmiana jasności wiązki. Lecz w takiej sytuacji nie udało mi się uzyskac koloru białego wiązki volumetrycznej. Dla odniesienia wstawiłem cylineder z gradientem w skali szarości. Użyty software to 3DsMax Design 2013 wraz z MR. Z góry dziękuję za wszelkie info w tej sprawie. [ATTACH=CONFIG]89469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89470[/ATTACH] Link do pliku Volumetric TEST.zip
Napisano 19 Luty 201312 l Pierwsze ujęcie wygląda fizycznie poprawnie (wiem ze chcesz uzyskać biała wiązkę), na drugim obrazku widać horyzont, co wskazuje ze problem może być z alfą lub enviromentem. Powiedziałbym, ze tak jaskrawy snop światła na drugim ujęciu jest błędem. Wiem, że nie rozwiązuje to problemu ale, mam nadzieje ze pomoże w szukaniu przyczyny. Zgaduje, że nie masz GI, po jego włączeniu wszystko może jeszcze się zmienić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto