Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Napotkałem na problem błędnego mixu volumetrycznej wiązki światła z otoczeniem.

Źródło światła emitujące światło o kolorze Białym, powinno emitować volumetryczną wiązkę światła w tym samym kolorze.

Lecz nie zawsze się tak dzieje.Jeśli w tle wiązki nie znajduje się żaden obiekt sytuacja wygląda poprawnie.

Natomiast w momencie pojawienia się obiektu w tle, wygląd wiązki podlega zmianie co nie powinno mieć miejsca.

Szczególnie jeśli wspomniane obiekty znajdują się w dużej odległości i są koloru czarnego.

Połowicznym rozwiązaniem jest wstawienie sfery jako tło dla całej sceny, tak aby nie zachodziła skokowa zmiana jasności wiązki.

Lecz w takiej sytuacji nie udało mi się uzyskac koloru białego wiązki volumetrycznej.

Dla odniesienia wstawiłem cylineder z gradientem w skali szarości.

Użyty software to 3DsMax Design 2013 wraz z MR.

Z góry dziękuję za wszelkie info w tej sprawie.

 

[ATTACH=CONFIG]89469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89470[/ATTACH]

 

Link do pliku

Volumetric TEST.zip

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 940
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsze ujęcie wygląda fizycznie poprawnie (wiem ze chcesz uzyskać biała wiązkę), na drugim obrazku widać horyzont, co wskazuje ze problem może być z alfą lub enviromentem. Powiedziałbym, ze tak jaskrawy snop światła na drugim ujęciu jest błędem.

 

Wiem, że nie rozwiązuje to problemu ale, mam nadzieje ze pomoże w szukaniu przyczyny.

 

Zgaduje, że nie masz GI, po jego włączeniu wszystko może jeszcze się zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności