Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Napotkałem na problem błędnego mixu volumetrycznej wiązki światła z otoczeniem.

Źródło światła emitujące światło o kolorze Białym, powinno emitować volumetryczną wiązkę światła w tym samym kolorze.

Lecz nie zawsze się tak dzieje.Jeśli w tle wiązki nie znajduje się żaden obiekt sytuacja wygląda poprawnie.

Natomiast w momencie pojawienia się obiektu w tle, wygląd wiązki podlega zmianie co nie powinno mieć miejsca.

Szczególnie jeśli wspomniane obiekty znajdują się w dużej odległości i są koloru czarnego.

Połowicznym rozwiązaniem jest wstawienie sfery jako tło dla całej sceny, tak aby nie zachodziła skokowa zmiana jasności wiązki.

Lecz w takiej sytuacji nie udało mi się uzyskac koloru białego wiązki volumetrycznej.

Dla odniesienia wstawiłem cylineder z gradientem w skali szarości.

Użyty software to 3DsMax Design 2013 wraz z MR.

Z góry dziękuję za wszelkie info w tej sprawie.

 

[ATTACH=CONFIG]89469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89470[/ATTACH]

 

Link do pliku

Volumetric TEST.zip

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsze ujęcie wygląda fizycznie poprawnie (wiem ze chcesz uzyskać biała wiązkę), na drugim obrazku widać horyzont, co wskazuje ze problem może być z alfą lub enviromentem. Powiedziałbym, ze tak jaskrawy snop światła na drugim ujęciu jest błędem.

 

Wiem, że nie rozwiązuje to problemu ale, mam nadzieje ze pomoże w szukaniu przyczyny.

 

Zgaduje, że nie masz GI, po jego włączeniu wszystko może jeszcze się zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności