Skocz do zawartości

Zmiana i kopiowanie UVW na różne kanały


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak mogę skopiować UVW na inny kanał ? Gdy mam już siatkę i daję strzałeczkę aby przejść na kanał 2 to pyta się mnie czy chce porzucić zmiany czy przenieść wszystko. A jak mogę to skopiować ?

 

I mam jeszcze drugie pytanie. Aby uniknąć szwów, najlepiej "zetknąć" ze sobą jak najwięcej kawałków UWV, tak ? I czy może są do tego jakieś sztuczki za pomocą którym można ułatwić sobie pracę ? Bo wygląda to na strasznie trudne i mozolne zadanie na pierwszy rzut oka.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam

Nie wiem czy dokładnie Ci o to chodzi

 

Szwy dajesz tylko i wyłącznie jeśli jest to konieczne, możliwie jak najmniej unikając późniejszej dystorsji textury ale pamiętając aby siatką wypełnić jak największy obszar roboczy okna UVW dla uzyskania najwyższej możliwej jakości wykorzystywanej bitmapy, prościej mówiąc im więcej pixeli obejmiesz siatką tym lepiej :)

Dystorsje możesz sprawdzać na bieżąco nakładając na model materiał checker z wysokim tillingiem np. 50/50 i wyżej. Dodatkowo możesz w oknie Unwarp UVW włączyć funkcję Display -> Show Edge Distortion.

Niestety co do samego mapowania to odsyłam do tutków chociażby na YT bo sposobów na jego wykonanie jest tyle co samych modeli, przed mapowaniem trzeba sobie w głowie stworzyć wizję jak to ma wyglądać a to wymaga trochę praktyki więc naucz się narzędzi w Unwarp UVW a wszystko samo przyjdzie i nie będziesz potrzebował żadnych sztuczek, na pocieszenie dodam że ucząc się maxa bardzo długi czas odkładałem naukę mapowania bo mnie przerażała a teraz jest to moja ulubiona część tworzenia modeli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za przerwę.

 

Dzięki wielkie, jednak chodzi mi o coś o wiele bardziej trywialnego ^^

 

Focia: http://img834.imageshack.us/img834/4185/max1z.png

 

Mianowicie chodzi mi o to co jest po prawej stronie. Tworzę sobie nawet byle jakie UVW powiedzmy na Channel 1. Zapisuję sobie to i chcę przejść na Channel 2 i załadować ją też tam. Jednak podczas przechodzenia pomiędzy kanałami wyskakuje mi ten widoczny na foci komunikat. I wychodzi na to, że w ten sposób niemożliwe jest posiadanie dwóch siatek na dwóch kanałach ?

 

Jak mogę to zrobić ?

 

Może powiem też, że potrzebuję tego do UDK gdzie Kanał 1 odpowiada za teksturę a kanał 2 odpowiada za Light map'ę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc przyjrzałem się temu i rozwiązałem to tak:

- rozkładam siatkę na kanale 1 i go zapisuje

- przestawiam na kanał 2 i w wyskakującym okienku wciskam Abandon

- pojawia się nierozłożona siatka więc wciskam load i ładuję wcześniej zapisany UV

- skoro chcesz na ten kanał załadować light mapę więc musisz oddalić od siebie elementy, jak skończysz to...

- pozostając na 2 kanale zamykasz okno Edit UVWs i model konwertujesz do editable poly.

- znowu dajesz Unwarp UVW i wszystko zrobione, tylko jak zmieniasz kanały wciskaj abandon.

 

Z góry ostrzegam że to łopatologiczny sposób i da rade to zrobić jakoś bardziej elegancko.

 

Btw popraw nazwę tematu UWV na UVW :)

Edytowane przez Kuki26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności