Gość Mrqs Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Witam, Już mówię co się dzieje: Przygotowuję sobie bardzo wstępną, roboczą teksturę w Corelu (tak naprawdę 2 tekstury) - i eksportuje je do *.tif. Otwieram w PS i łączę w jedną - proszę nie pytajcie dlaczego tak, ale jest mi to potrzebne. W PS po lekkich poprawkach tekstura wygląda tak: Niby wszystko ok. Wczytuję teksturę do Maxa, w oknie perspective wygląda tak: Położenie i wygląd tekstury "bocznej" jest w tej chwili nieistotny. Chodzi o "czoło" pociągu. Choć i teraz wygląda, że po dokładnym spasowaniu tekstur powinno być ok. Ale render wygląda tak: Kompletnie nie mam pojęcia w którym momencie popełniam błąd - dlaczego tekstura czoła pociągu jest taka blada a tekstura boczna jest ok. Czy błąd powstaje podczas łączenia dwóch tekstur w PS (lub podczas save) czy w maxie. Od razu powiem, że podczas łączenia warstwy mają opacity na 100%, zresztą wygląd tekstury z PSa nie sugeruje, że tam coś nie gra... Proszę o sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
MariushO Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 A jak zmapowales objekt w maxie? Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie.
Gość Mrqs Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 A jak zmapowales objekt w maxie? Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie. To jest uwrap UVW tylko "niepoukładany". Nie wiem dlaczego czoło wagonu (tekstura) wygląda jakby miała nałożoną przezroczystość, a tak nie jest. Myślę, że to błąd ustawień w PS, ale nie wiem jaki, no a być może jednak w Maxie.
tiger250 Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Bo pewnie masz wlączone pobieranie kanału alpha w TIFie. Najlepiej zapisz ten plik w PS bez Alphy, albo zrób zwykłego jpga i zobaczysz, że jest dobrze.
MariushO Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 no i tutaj z tigerem250 mogę się zgodzić, zobacz jak to będzie na jpegu. Albo dla tego tiffa w opcjach imortowanej bitmapy w Alpha Source zobacz czy masz zanaczone None(Opaque).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się