Mrqs Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Witam, Już mówię co się dzieje: Przygotowuję sobie bardzo wstępną, roboczą teksturę w Corelu (tak naprawdę 2 tekstury) - i eksportuje je do *.tif. Otwieram w PS i łączę w jedną - proszę nie pytajcie dlaczego tak, ale jest mi to potrzebne. W PS po lekkich poprawkach tekstura wygląda tak: Niby wszystko ok. Wczytuję teksturę do Maxa, w oknie perspective wygląda tak: Położenie i wygląd tekstury "bocznej" jest w tej chwili nieistotny. Chodzi o "czoło" pociągu. Choć i teraz wygląda, że po dokładnym spasowaniu tekstur powinno być ok. Ale render wygląda tak: Kompletnie nie mam pojęcia w którym momencie popełniam błąd - dlaczego tekstura czoła pociągu jest taka blada a tekstura boczna jest ok. Czy błąd powstaje podczas łączenia dwóch tekstur w PS (lub podczas save) czy w maxie. Od razu powiem, że podczas łączenia warstwy mają opacity na 100%, zresztą wygląd tekstury z PSa nie sugeruje, że tam coś nie gra... Proszę o sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 A jak zmapowales objekt w maxie? Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrqs Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 A jak zmapowales objekt w maxie? Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie. To jest uwrap UVW tylko "niepoukładany". Nie wiem dlaczego czoło wagonu (tekstura) wygląda jakby miała nałożoną przezroczystość, a tak nie jest. Myślę, że to błąd ustawień w PS, ale nie wiem jaki, no a być może jednak w Maxie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiger250 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Bo pewnie masz wlączone pobieranie kanału alpha w TIFie. Najlepiej zapisz ten plik w PS bez Alphy, albo zrób zwykłego jpga i zobaczysz, że jest dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 no i tutaj z tigerem250 mogę się zgodzić, zobacz jak to będzie na jpegu. Albo dla tego tiffa w opcjach imortowanej bitmapy w Alpha Source zobacz czy masz zanaczone None(Opaque). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now