Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Już mówię co się dzieje:

Przygotowuję sobie bardzo wstępną, roboczą teksturę w Corelu (tak naprawdę 2 tekstury) - i eksportuje je do *.tif. Otwieram w PS i łączę w jedną - proszę nie pytajcie dlaczego tak, ale jest mi to potrzebne. W PS po lekkich poprawkach tekstura wygląda tak:

probatekstura.jpg

 

Niby wszystko ok. Wczytuję teksturę do Maxa, w oknie perspective wygląda tak:

 

probaperspective.jpg

 

Położenie i wygląd tekstury "bocznej" jest w tej chwili nieistotny. Chodzi o "czoło" pociągu. Choć i teraz wygląda, że po dokładnym spasowaniu tekstur powinno być ok. Ale render wygląda tak:

 

probarender.jpg

 

 

Kompletnie nie mam pojęcia w którym momencie popełniam błąd - dlaczego tekstura czoła pociągu jest taka blada a tekstura boczna jest ok. Czy błąd powstaje podczas łączenia dwóch tekstur w PS (lub podczas save) czy w maxie. Od razu powiem, że podczas łączenia warstwy mają opacity na 100%, zresztą wygląd tekstury z PSa nie sugeruje, że tam coś nie gra...

 

Proszę o sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A jak zmapowales objekt w maxie?

Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie.

Napisano
A jak zmapowales objekt w maxie?

Moim zdaniem to wina zlego zmapowania wagonu. Daj na niego Unwrap UV, albo pokombinuj z UV Map i polozeniem textury na obiekcie.

 

To jest uwrap UVW tylko "niepoukładany". Nie wiem dlaczego czoło wagonu (tekstura) wygląda jakby miała nałożoną przezroczystość, a tak nie jest. Myślę, że to błąd ustawień w PS, ale nie wiem jaki, no a być może jednak w Maxie.

Napisano

Bo pewnie masz wlączone pobieranie kanału alpha w TIFie. Najlepiej zapisz ten plik w PS bez Alphy, albo zrób zwykłego jpga i zobaczysz, że jest dobrze.

Napisano

no i tutaj z tigerem250 mogę się zgodzić, zobacz jak to będzie na jpegu. Albo dla tego tiffa w opcjach imortowanej bitmapy w Alpha Source zobacz czy masz zanaczone None(Opaque).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności