Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

Moze ktos z Was wie co moze byc powodem takich artefektow - MODEL, czy SCENA?????

Nie moge za nic się tego pozbyc. W ostatnim rederze od prawej przypadkiem sie udalo. Ale scene gdzies wcieło...

 

[ATTACH=CONFIG]89724[/ATTACH]

 

Sporo tu w temacie szkla ciekawe, czy LW daje ciala, czy generalnie to ciezki temat? Jeszcze jak szklo lub plyn ma jakos barwe i cos jest w tle to daje rade ale jak ma byc w jasnym - (bialym) studiu, a opakowanie to np. woda tooo dla mnie problem :(

 

pozdrawiam

Ag

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

szkło zawsze było i jest ciężkim tematem, przyczyn może być kilka, jeśli możesz podeślij scenę z tą jedną butelką a poustawiam odpowiednio. problem może być od nachodzących ścianek obiektów po przez zbyt duże ustawienia Ray Cutoff i Ray Precision, niestety trzeba kombinować

Napisano (edytowane)

Kurcze szkoda gdyz nie wolno mi tego udostepniac...

Scena z oswietleniem jest nie mojego autorstwa, a opakowanie - jest jeszcze w fazie projektu.

I raczej marnie by sie to dla mnie skonczylo.

Rray cutoff i ray precision przetestowalam - efekt u mnie jest taki:

 

cutoff:

1 - 0.01 daje ciemne plamy malo detali, szczegolow - szybki render.

powyżej - 0.01 nawet do 0.00001 wiecej szczegolow w refrakcji ale o wiele wolniejszy render.

 

ray precision:

tu nie wiem na co zwracac uwage gdyz roznic nie postrzegam.

Chyba za moło tą opcje wysiedziałam.

 

A moze gdybym w okolicach krawedzi plynu mocno zagęściła siatke na butelce, czy cos by to dalo?

Ale to kolejny - e testy.

 

dzięki artzgotka! :)

Edytowane przez agatfx
Napisano

spoko, to musisz sama się męczyć, ja z cutoff: nie schodzę raczej poniżej 0.01. Ray precision około 10-14, zagęszczenie siatki raczej nic nie da ja z reguły robię wszystko na SDS i jest OK, a płyn wychodzi poza siatkę szkła ? - gdzieś tu szukałbym problemu

Napisano (edytowane)

Zrobiłam tak jak na schemacie od Kasi chyba go znalazła na forum NT. A moze źle to zinterpretowłam gdyż scianka z plynem i wewnetrzna scianka butelki to jedna siatka z jedym materialem zwrócona na zewnatrz.

Dopiero od gornej krawedzi plynu w gore - wewnętrzna strona ma material glass zwrócona do wewnątrz.

 

I tak wydaje sie, ze calosc wyglada ok jedynie render na wprost butelki daje takie błędy.

Szkoda ale nawet nie mogę pokazać całej tej butelki.

Edytowane przez agatfx
Napisano

Tak artzgodka ma rację ja też robię dwa osobne obiekty i jest ok. Przy białym studio używam jeszcze shadera edge transparency + color filter zwykle opaque bo fajnie eksponuje krawędzie.

Napisano

tak wczesniej tez robilam ale zawsze byl problem z krawedzia plynu. W przypadku takiego ukladu jak u Was powstawal efekt zaraz na poczatku plynu odstawania od powierzchni szkla i jeszcze takie "kratkowanie" od nakladajacych sie polygonow.

 

Panowie jak powinno byc prosba o korekte jezeli cos zle:

Glass: 1,5 polygony zwrocone do przodu czyli zewnetrzne na zewnatrz, a wewnetrzne do srodka.

 

Water: copy wewnetrzne polygony, daje nowy material, tne w miejscu krawedzi plynu i tworze wklesly menisk.

Water: 1,333 polygony zwrocone - ????? na zewnątrz???? cholera :)

 

to juz patologia :)

 

RATUNKU!

dziękuję Wam z chwile uwagi!

Napisano

robisz jak w realu nie ma tu sztuczek z poly, tak water na zewnątrz, menisk sprawa gusty i potrzeb. Co do IOR to ja nie trzymam się tego tak kurczowo, często na szkło grube szkło daję znacznie mniejszy IOR bo przy 1,5 refrakcja jest tak duża, że po prostu nie ładnie to wygląda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności