Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, jako że jestem nowym użytkownikiem tego forum pragnę się przywitać ;) Na wstępie zaznaczam że grafiką zajmuję się od połowy roku 3D/2D/Design. Jest to mój drugi samochód więc proszę o wyrozumiałość. Pierwszego nie skończyłem bo nie chciało mi się już do niego podchodzić ( Audi r8 ). Pracuje w Cinema 4D ale za jakiś czas będę próbował przeskoczyć na 3Dmaxa ponieważ jest więcej zgłoszeń pracy z tym softem, a chciałbym aby w przyszłości to była moja praca. Tak więc potrzebuje mocnego kopa i pełno nauki. Motywacji nie potrzebuje bo postawiony mam cel z którego nie zrezygnuję ! ;)Tak więc zaczynamy zacząłem od "szkicu". Niestety na takiego blueprinta trafiłem że o boku mogłem zapomnieć aby było równo z przodem. Nie wymiarowy zly blueprint jak nic, ale pomęczyłem się i mam nadzieję że warto ;) Pozdrawiam

Początek, polygony z blueprinta fogl.jpg

V2. Nurbsekaz.jpg

Podgląd bez nurbsatnxe.jpg

Podgląd z nurbsemlksc.jpg

Extrudowanie + nurbs sub 2jhjl.jpg

Podglądtlml.jpg

Modelowanie przodu nurbs sub 2uelp.jpg

Modelowanie zderzaka przedniegooznw.jpg

Podgląddzhg.jpg

Siatkaovuo.jpg

Światławsnx.jpg

Felgaalpg.jpg

letb.jpg

Tymczasowy Podgląd: bijo.jpg

Kończenie świateł ( aktualny stan samochodu )qazn.jpg

Siatka: qydr.jpg

Proszę o komentarze, czy dobrze zacząłem i czy na razie dobrze się sprawuję ;) Myślę nad czarnozielonymi kolorami, neony, spoilery i takie tam różnę co mi do głowy wpadnie. Mam nadzieję że jak ten skończę to następne będą co raz lepsze ;p

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie mam na koncie jeszcze żadnego samochodu więc nie musisz mnie słuchać, ale całość wygląda jak ulepiona z plasteliny. Radzę Ci zacząć od nowa. Siatka bazy jest zdecydowanie za rzadka i nierównomiernie rozłożona. Polecam Ci tutorial Bergera o modelowaniu Audi A4. Swoją drogą tuningowanie Ferrari to dla mnie herezja :)

Napisano
  • Autor

Slim_ wyobraźnia działa ;) To że jest jak zlepiona z plasteliny wina studia czy też fresnelu w ktorym dałem 20% rozmycia. Nie chcę robić od początku wszystko zawsze można poprawić. Mówisz tak jakbym miał zacząć na poziomie profesjonalisty który klepie ferrari na śniadanie ;) Chyba że ktoś będzie na tyle miły i da mi normalnego blueprinta który nie jest krzywy i nierównomierny to pomyślę nad nowym dokumentem. PrzemaSS_POL1@ jak nie wiesz to nie pisz prosta zasada :)

 

gibek, tą stronę mam w zakładkach nie mogłem znaleźć prawidłowego printa do tego ferrari. Trochę wrzuciłem się na głęboką wodę. Niech ktoś skomentuję kto ma wielką wiedzę na ten temat ;p Dzięki z góry

 

Slim_, mam wrażenie że patrzysz na tył samochodu ? Oczywiste że jeszcze nic z nim nie robiłem zacząłem od przodu więc nie wiem skąd pomysł tej plasteliny ? Jeżeli możesz to pokaż mi złe rozłożenie siatki, i gdzie jest za gęsta w których miejscach na pewno poprawię :)

Edytowane przez Kir4

Napisano

Czesc fajne autko ale koledzy maja racje. To nie jest wina studia tylko modelu - ciastowatość Nie masz wogole ostrych krawedzi na krawediach drzwi. Po turbosmooth porobily Ci sie oble krawedzie a powinny byc ostre. Chamfera brak, albo creasa na początek. Tylko jak koledzy napisali zbyt żadka siatka bazowa. Drzwi przez brak suport edge/bevel/chamfer czy jak to w maxie nazwał po smooth robią się ciastowate. Nie wyglądają na twarda powierzchni. Jest też trochę krzywo. Wrzucaj zrzuty z Viewportu z jakimś blinem. Nie ma sensu renderować na etapie modelowania.

Pociesze Ciępisząc ,że moje pierwsze auto to też było ciasto :).

Napisano
  • Autor

Tak jak piszę, na razie zrobiłem tylko przód. Nie tykałem ani boków ani góry ani tyłu więc dlatego stąd " Plastelina ". Bo jeszcze nie używałem knif'a żeby wymodelować normalnie drzwi ale zaraz to zrobię ;) Nie używam Max'a tylko C4D nie rozumiem połowy zdania z " Tylko jak koledzy napisali zbyt żadka siatka bazowa. Drzwi przez brak suport edge/bevel/chamfer czy jak to w maxie nazwał po smooth robią się ciastowate. " Ciasto tak jak pisałem dlatego że nie użylem jeszcze knife ;) Spróbuję dzisiaj zrobić drzwi i na pewno wrzuce chodź będzie co nie co robić ;f

Napisano

Printy szukaj na http://www.smcars.net, na pewno są jakieś dobre bo modelowałem ten samochód lata temu i nie narzekałem. Zacznij od nowa, model masz cały pokrzywiony i mocno odbiega od oryginału. Baza powinna być ogólną bryłą samochodu, u Ciebie niestety tak nie ma. Wrzucam kilka moich baz żebyś zobaczył o co chodzi, nie mówię oczywiście że są one idealne :P.

challenger 2008

https://dl.dropbox.com/u/20980223/challenger/base9.PNG

acura rdx

https://dl.dropbox.com/u/20980223/rdx/base3.PNG

charger66

https://dl.dropbox.com/u/20980223/charger%2066/1.PNG

https://dl.dropbox.com/u/20980223/charger%2066/2.PNG

mercedes renntransporter

https://dl.dropbox.com/u/20980223/renntransporter/2.PNG

https://dl.dropbox.com/u/20980223/renntransporter/4.PNG

Napisano
  • Autor

Nie ogarniam co to jest baza do teraz... xD Nie żebym coś ale z teorii w 3D jestem cientki bolek. Jeżeli ktoś ma jakieś książki darmowe czy też materiały które mi pomogą zrozumieć dużo z teorii w 3D będę mega wdzięczny ;) No cóż zacznę od początku tylko będę musiał jakiś dobry print znaleźć bo z tym co mam to miazga na maksa jest. Ale dzięki nie wiedziałem o tej stronię ;) Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

Napisano
  • Autor

ferrari_f430_3d_project__by_kir4pl-d5y9c4n.jpg

 

Autko przyda mi się do miasta czy też do fotomanipulacj. Więcej nie robię bo nie mam po co jak mówicie. Następne autko będzie lepsze i będę robił w Maxie. Teraz muszę zacząć kończyć projekt Wałbrzycha. Jak ktoś ciekawy http://screenshooter.net/4981843/aelsllv 2 dni przy tym tylko siedziałem. Budynki strasznie się tego typu klepie w C4D :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności