jacekszy0 Napisano 30 Marzec 2013 Napisano 30 Marzec 2013 Hej mam problem może ktoś tutaj doszuka się w czym może być kłopot. Otóż mam zwykły pokój wstawiłem standardowe okienko z maxa dodałem multi/sub object materiał gdzie w slocie 3 oczywiście zrobiłem szybę (materiał prosty póki co) i dziwnie ucina mi mapę otoczenia w szybie gdzieś od połowy. Najlepiej będzie zaprezentować wszystko zdjęciami. Szybki render z oknem (widać dziwne przycięcie tła za oknem / ew. jakieś odbicie czegoś?) ale w materiale reflect=0: No i jak schowam okno widać, że problem na pewno nie jest w mapie otoczenia Teraz scena od góry(praktycznei nie ma żadnych obiektów przed oknem/za oknem, które mogą zasłaniać/odbijać): no i materiał okna całego: Ktoś powie bo nie mogę znaleźć nigdzie skąd ten "babol" siedzę i buszuje po shaderze materiału kręcąc depthem, IORem i wszystkim czym się da.
shadowsexpe Napisano 30 Marzec 2013 Napisano 30 Marzec 2013 zerknij do siatki okna czy aby na pewno szybę masz całą pokrytą materiałem szkła a na środku nie ma jakiegoś polygona który łapie na biało
jacekszy0 Napisano 30 Marzec 2013 Autor Napisano 30 Marzec 2013 (edytowane) Sprawdziłem. W ramach testu wsadzam zwykły box i materiał tylko szyby na nim i też tak jest więc wniosek mi się nasuwa, że coś chrzanie materiał szyby ale nie widzę w shaderze nic "dziwnego". Jesteś w stanie coś tam znaleźć nie tak? Bo nawet jak wrzucę podstawowy VrayMtl z domyślnymi ustawieniami + zmienie tylko 2 rzeczy: Refract na max biały + IOR na np. 1.05 to też już się tak dzieje dziwnie. Edit: To jednak nie shader może być bo wziąłem sobie jakieś przykładowe szkła z vray-materials.de i to samo. Ale ni cholery nie czaję. Dla testu schowałem ściany w ogóle w scenie i takie dziwne cudo dalej: Kompletnie nie ogarniam skąd to się bierze. Edit2: aaa po nitce do kłębka sprawdzając wszystko i okazało się, że taki fajny artefakt zostawia światło typu: Dome ponieważ zapomniałem zaznaczyć w nim "invisible" :D hehe czyli wszystko jasne. Tylko z drugiej strony ciekawe, że skoro okno ma reflect=0 to widać w nim odbicie tego w ogóle? Czy to z załamań wynika? Cholera wie. Edytowane 30 Marzec 2013 przez jacekszy0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się