Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej mam problem może ktoś tutaj doszuka się w czym może być kłopot. Otóż mam zwykły pokój wstawiłem standardowe okienko z maxa dodałem multi/sub object materiał gdzie w slocie 3 oczywiście zrobiłem szybę (materiał prosty póki co) i dziwnie ucina mi mapę otoczenia w szybie gdzieś od połowy. Najlepiej będzie zaprezentować wszystko zdjęciami.

 

Szybki render z oknem (widać dziwne przycięcie tła za oknem / ew. jakieś odbicie czegoś?) ale w materiale reflect=0:

okno1.jpg

 

No i jak schowam okno widać, że problem na pewno nie jest w mapie otoczenia

bezokna.jpg

 

Teraz scena od góry(praktycznei nie ma żadnych obiektów przed oknem/za oknem, które mogą zasłaniać/odbijać):

scena-odgory.jpg

 

no i materiał okna całego:

material1.jpg

 

material2.jpg

 

 

Ktoś powie bo nie mogę znaleźć nigdzie skąd ten "babol" siedzę i buszuje po shaderze materiału kręcąc depthem, IORem i wszystkim czym się da.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zerknij do siatki okna czy aby na pewno szybę masz całą pokrytą materiałem szkła a na środku nie ma jakiegoś polygona który łapie na biało

Napisano
  • Autor

Sprawdziłem. W ramach testu wsadzam zwykły box i materiał tylko szyby na nim i też tak jest więc wniosek mi się nasuwa, że coś chrzanie materiał szyby ale nie widzę w shaderze nic "dziwnego". Jesteś w stanie coś tam znaleźć nie tak? Bo nawet jak wrzucę podstawowy VrayMtl z domyślnymi ustawieniami + zmienie tylko 2 rzeczy: Refract na max biały + IOR na np. 1.05 to też już się tak dzieje dziwnie.

 

 

Edit: To jednak nie shader może być bo wziąłem sobie jakieś przykładowe szkła z vray-materials.de i to samo. Ale ni cholery nie czaję.

 

Dla testu schowałem ściany w ogóle w scenie i takie dziwne cudo dalej:

bezscian.jpg

Kompletnie nie ogarniam skąd to się bierze.

 

 

 

Edit2: aaa po nitce do kłębka sprawdzając wszystko i okazało się, że taki fajny artefakt zostawia światło typu: Dome ponieważ zapomniałem zaznaczyć w nim "invisible" :D hehe czyli wszystko jasne.

Tylko z drugiej strony ciekawe, że skoro okno ma reflect=0 to widać w nim odbicie tego w ogóle? Czy to z załamań wynika? Cholera wie.

Edytowane przez jacekszy0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.