Napisano 2 Kwiecień 201312 l Witam, jestem zupełnie początkujący w tym temacie. Starałem się znaleźć rozwiązanie na forum, ale nie udało mi się dokopać do podobnego problemu. Mam render, który chciałbym odtworzyć. Wygląda tak: http://imgur.com/cJA3acl Do tej pory udało mi się dojść do tego etapu: http://imgur.com/Ae44UuT Nie jestem w stanie ułożyć mapy HDRI w odbiciach, tak jak we wskazanym przykładzie. Czytałem o możliwości stworzenia odwrotnej kuli i tam umieszczenia mapy, ale nie wiem jak to zrobić i czy to jest przyczyna problemu. Korzystam z 3dsmax 2013 i Vraya. Proszę o pomoc ;)
Napisano 2 Kwiecień 201312 l Wrzuć mapkę VrayHDRI do slotu Reflections w ustawieniach Environment Vraya. Tylko pamietaj w ustawieniach mapy zaznaczyć Spherical environment.
Napisano 5 Kwiecień 201312 l Autor Dzięki za pomoc, ustawiłem to tak jak pisałeś, ale niestety niewiele to pomogło. Widać już odbicia, ale jest to tylko kawałek jednego światła z mapy HDRI. W załączonym przykładzie widać ich sporo. Próbowałem obracać mapę w poziomie i pionie, ale wydaje się być za duża. Na sferze wygląda to lepiej. Jest jakiś inny sposób, żeby modyfikować te odbicia? http://imgur.com/t396bs0 tutaj widać, że na kuli odbicia są niewielkie, natomiast na piramidzie światło jest duże i rozmazane
Napisano 5 Kwiecień 201312 l Cześć. Tak to niestety trochę zgaduj zgadula, na chybił trafił ciężko będzie Ci dopasować tak te odbicia. Według mnie powinieneś się zainteresować pluginem do Maxa: http://www.hdrlightstudio.com/workflows/direct_export/3ds_max Samemu tworzysz sobie mapkę HDRI, automatycznie w podglądzie obserwując jak będzie to wyglądało na obiekcie. Sam nie używałem, ale kilka osób z forum sobie chwaliło no i wygląda dość porządnie. Masz możliwość ściągnięcia wersji demo, więc możesz się pobawić i potestować:) Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto