Skocz do zawartości

jak wymodelować taki model?


Gość kokos6

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.hatria.com/en/hatria/articles/g-130-trapezial-left?aid=356&catid=4

 

ed0550aa.jpg

 

model http://www.sendspace.pl/file/274dd809b015b692429b002

 

- - - Połączono posty - - -

 

próbowałem metodą boolean, podnosiłem vertexy później starałem się użyć zaznaczając edge chamfera no nie wychodzi mi :-( pomóżcie bo męczę się już nawet nie pytajcie ile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To da się zrobić zwykłym poly modelingiem bez problemu. Z górnego widoku tniesz wszystko w editable poly pod żądany kształt. Potem wyciągasz kilka werteksów w dół, zaostrzenie krawędzi i wszystko. Kilka minut i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img9.imageshack.us/img9/7175/zlewf.jpg

 

http://img694.imageshack.us/img694/5307/zlew2f.jpg

 

szybko zrobilem i brzydką siatke bo kolacje jem akurat, wystarczy że potniesz kwadrat connectem, środek wyekstrudujesz w dół, w paru miejscach potniesz connectem(im bliżej siebie edge tym ostrzejsza krawędź będzie). w paru miejscach target weldem vertexy z dołu przyłączyłem do tych na górze żeby misa szła do góry. na koniec tylko poczyścić siatke, pousuwać te edge które nie potrzebne, mi sie już tego nie chciało robić, ide dalej jeść, na razie

Edytowane przez etched headplate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wychodzi mi :-( symetryczną potrafię zrobić,mam problem z asymetrią, dziękuję chłopaki bardzo za pomoc gdyby ktoś znał tutorial to proszę o link :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej przerób kilka tutoriali z modelowania - podstawy itd. model na prawdę jest bardzo prosty więc gdybyś znał podstawy to nie zajął by Ci więcej niż kwadrans. bądź cierpliwy i zacznij od korzeni. nauka podstaw zaowocuje przy kolejnych modelach, które Ci się przytrafią. tutoriala z ceramiki hatria raczej nie znajdziesz :) powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobrałem twój model.

 

Usuń tą warstwe edit poly na której masz chamfery i dodaj ją na końcu bo inaczej tego nie zrobisz.

 

łapiesz pionowy edge w rogu i bierzesz chamfer. potem tylko connect vertex oraz przesuwanie i target weld vertexów.

 

co do modelu to polecam na digital tutors znaleźć coś z nauki polymodelingu, na renderze wygląda nieźle ale siatke masz słabą

 

pare rad:

zawsze modeluj tak żeby żeby nie wrzucać turbosmooth na 3 bo dodaje Ci miase niepotrzebnych poly, na 2 powinien wystarczyć w 99% przypadków czasem nawet na 1 jak obiekt jest np. mały w scenie.

 

jak już robisz wygładzanie krawędzi chamferem to rób to na końcu bo na przecięciach krawędzi po chamferze tworzą sie jakieś małe poly i trójkąty, potem dość nie wygodnie te krawędzie edytować.

lepiej jest po prostu zamiast chamfera zrobić connect i dociągnąć do krawędzi wszędzie tam gdzie ma być ona wyostrzona o tak:

 

http://img571.imageshack.us/img571/1351/linieq.jpg

 

podobno daje to też nieco lepszy efekt w samym renderze. przy okazji zobacz jak zrobiłem to wykończenie, bo u Ciebie siatka wygląda źle, wszędzie tam gdzie sie da najlepiej czworokąty robić a u ciebie górna płaszczyzna ma chyba z parędziesiąt wierzchołków.

 

na szmatkach sie nie znam więc nic nie dodam

Edytowane przez etched headplate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności