Napisano 8 Kwiecień 201312 l http://www.hatria.com/en/hatria/articles/g-130-trapezial-left?aid=356&catid=4 model http://www.sendspace.pl/file/274dd809b015b692429b002 - - - Połączono posty - - - próbowałem metodą boolean, podnosiłem vertexy później starałem się użyć zaznaczając edge chamfera no nie wychodzi mi :-( pomóżcie bo męczę się już nawet nie pytajcie ile
Napisano 8 Kwiecień 201312 l To da się zrobić zwykłym poly modelingiem bez problemu. Z górnego widoku tniesz wszystko w editable poly pod żądany kształt. Potem wyciągasz kilka werteksów w dół, zaostrzenie krawędzi i wszystko. Kilka minut i gotowe.
Napisano 8 Kwiecień 201312 l http://img9.imageshack.us/img9/7175/zlewf.jpg http://img694.imageshack.us/img694/5307/zlew2f.jpg szybko zrobilem i brzydką siatke bo kolacje jem akurat, wystarczy że potniesz kwadrat connectem, środek wyekstrudujesz w dół, w paru miejscach potniesz connectem(im bliżej siebie edge tym ostrzejsza krawędź będzie). w paru miejscach target weldem vertexy z dołu przyłączyłem do tych na górze żeby misa szła do góry. na koniec tylko poczyścić siatke, pousuwać te edge które nie potrzebne, mi sie już tego nie chciało robić, ide dalej jeść, na razie Edytowane 8 Kwiecień 201312 l przez etched headplate
Napisano 9 Kwiecień 201312 l nie wychodzi mi :-( symetryczną potrafię zrobić,mam problem z asymetrią, dziękuję chłopaki bardzo za pomoc gdyby ktoś znał tutorial to proszę o link :-)
Napisano 9 Kwiecień 201312 l najlepiej przerób kilka tutoriali z modelowania - podstawy itd. model na prawdę jest bardzo prosty więc gdybyś znał podstawy to nie zajął by Ci więcej niż kwadrans. bądź cierpliwy i zacznij od korzeni. nauka podstaw zaowocuje przy kolejnych modelach, które Ci się przytrafią. tutoriala z ceramiki hatria raczej nie znajdziesz :) powodzenia
Napisano 9 Kwiecień 201312 l No tak, tutorial:) Tu nie chodzi o tutorial, tylko o obycie z polymodelingiem. Musisz sie po prostu nauczyc modelowania.
Napisano 9 Kwiecień 201312 l - - - Połączono posty - - - zamieszczam scenę, czekam na konstruktywną krytykę http://www.sendspace.pl/file/c0b2186346e791d7a8cc2bd/hatria
Napisano 9 Kwiecień 201312 l pobrałem twój model. Usuń tą warstwe edit poly na której masz chamfery i dodaj ją na końcu bo inaczej tego nie zrobisz. łapiesz pionowy edge w rogu i bierzesz chamfer. potem tylko connect vertex oraz przesuwanie i target weld vertexów. co do modelu to polecam na digital tutors znaleźć coś z nauki polymodelingu, na renderze wygląda nieźle ale siatke masz słabą pare rad: zawsze modeluj tak żeby żeby nie wrzucać turbosmooth na 3 bo dodaje Ci miase niepotrzebnych poly, na 2 powinien wystarczyć w 99% przypadków czasem nawet na 1 jak obiekt jest np. mały w scenie. jak już robisz wygładzanie krawędzi chamferem to rób to na końcu bo na przecięciach krawędzi po chamferze tworzą sie jakieś małe poly i trójkąty, potem dość nie wygodnie te krawędzie edytować. lepiej jest po prostu zamiast chamfera zrobić connect i dociągnąć do krawędzi wszędzie tam gdzie ma być ona wyostrzona o tak: http://img571.imageshack.us/img571/1351/linieq.jpg podobno daje to też nieco lepszy efekt w samym renderze. przy okazji zobacz jak zrobiłem to wykończenie, bo u Ciebie siatka wygląda źle, wszędzie tam gdzie sie da najlepiej czworokąty robić a u ciebie górna płaszczyzna ma chyba z parędziesiąt wierzchołków. na szmatkach sie nie znam więc nic nie dodam Edytowane 10 Kwiecień 201312 l przez etched headplate
Napisano 9 Kwiecień 201312 l albo tak żeby wszędzie czworokąty były http://img716.imageshack.us/img716/1065/121xi.jpg wiecej już nie zrobie bo to tutorial można by napisać... ;) Edytowane 10 Kwiecień 201312 l przez etched headplate