Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Dopiero zaczynam sie bawić w 3ds, obejrzałem masę różnych tuto riali, przeczytałem "milion" poradników, ale nigdzie nie natknąłem się na to nad czym siedzę już jakiś czas i nie wiem z której strony to ugryźć. Mianowicie chcę zrobić model urbanistyczny wybranego terenu, na nim zaproponować rozwiązanie osiedla, bla bla bla. I chce zrobic to w ten sposób, że podłożę mapkę tego terenu którą mam w dosyć wysokiej rozdzielczości i tam pobuduje zwykłe boxy, ale jak zaczynam to robić to nie wygląda to dokładnie tak jakbym chciał, może jest jakiś inny sposób.

Ja robię to w ten sposób, że robię plane o wymiarach takich jak rozdzielczość mapki (7020x5032), następnie w materials editor do vraymatl do diffuse ładuję bitmape z posiadaną mapką i potem elegancko za pomocą linii rysuję istniejącą zabudowę.

Ale robiąc to w ten sposób, nie za bardzo wiem jak obrócić mapę i czasami jestem zmuszony do zamiany wymiarów plane, by mapka była proporcjonalna, druga sprawa to to, że to nijak ma się do skali budynków umieszczonych na mapce, po 3. nie wiem jak to usytuować na szerszym planie, żeby stworzyć jakiś horyzont (nie wiem, zrobić drugi wiekszy plane?)

 

Jakbym mógł prosic o wskazówki jak zrobic taką plansze, by wyglądała ona przyzwoicie. Byłbym wdzięczny. Poniżej zamieszczam to co wychodzi mi tą "moja metodą".

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

1. Pracuj w skali! (wykrzyknik jest tu bardzo ważny :) )

Customize/Unit Setup ustaw np Metric/Meters i tak samo w System Unit scale.

 

2. Oblicz sobie realne wymiary mapy (masz krzyże co 50 lub 100 metrów w zależności od skali) prostą matematyką obliczysz sobie realny wymiar.

potem możesz stworzyć plane o takich wymiarach lub jakikolwiek obiekt na który nadasz modyfikator UVWmap z realnymi wymiarami.

2a. możesz tez sprawdzić czy mapa jest proporcjonalna rysując splinem prostokąt 50x50 i przystawiając do krzyży i ewentualnie ręcznie zmieniać wymiary UWVmap (zmieniaj liczbowo, nie skaluj). (czasem mapy mają zniekształcone proporcje pixela)

 

3. Horyzont możesz zrobić sobie drugim plane.

 

4. Obrócić mapę możesz w ustawieniach bitmapy w zakładce coordinates Masz team Angle gdzie oś W obraca mapę (będzie Ci to niepotrzebne, jeżeli użyjesz UVW map).

Edytowane przez stormwind
Napisano

Dzieki za odpowiedź! :)

 

Faktycznie zapomniałem o jednostkach i problem skali zniknął (rozmiar musiałem inaczej obliczyć przy pomocy skalówki bo mapa którą posiadam nie ma krzyży, w sumie to zwykła mapka geodezyjna z warstwicami, budynkami i podziałami administracyjnymi), nie wiem jeszcze jak bedzie to wygladało przy imporcie modeli z ArchiCada ale to potem.

 

Jeżeli chodzi o modyfikator UVW Map to wszystko jest fajnie jezeli plane ma wymiar taki jak wpisany w modyfikatorze, jeżeli plane jest większy mapa jest powielana na około, nie wiem jak zrobić, żeby była wyświetlana tylko jeden raz... A w przypadku nakładania się dwóch plane'ów jest opcja kolejności warstw, by ten z mapą był wyżej niż ten robiacy za horyzont? Nie mogę znaleźć też opcji Angle w opcjach bitmapy.

Napisano

2yo60br.jpg

 

A: angle

B: odznacz tiling aby nie powtarzać tekstury (moze byc widoczna w viewporcie ale nie na renderingu)

C: wiekszy plane przesuń pod mniejszy, nie ma opcji kolejności wyświetlania warstw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności