Jump to content

Oblivion - wywiad z Bjørnem Mayerem na temat vfx'ow


uncle
 Share

Recommended Posts

http://www.artofvfx.com/?p=4213

 

 

"The canyon parts were rough build in 3Ds max, exported to Houdini, adding there lots of detail with procedural displacement and exported back to 3Ds max for final texturing, shading and rendering"

 

Can you tell us more about the many destructions in this sequence?

We used a combination of Naiad, Thinking Particles, Fume and Krakatoa to simulate and render those destructions.

 

jak widac max ma sie dobrze :)

 

i swoja droga podoba mi sie ze wracaja troche do krecenia prawdziwych rzeczy a nie generowania wszystkiego na kompie (:

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy wszystko montują na kompie, a niektórzy dopełniają tylko efektami. Zależy od reżysera. Ridley Scott robiąc Prometeusza też wybrał "starą" dobrą technikę budowania scenografii, aniżeli trzaskania 1,5 h filmu na bluescreenie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy