uncle Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 http://www.artofvfx.com/?p=4213 "The canyon parts were rough build in 3Ds max, exported to Houdini, adding there lots of detail with procedural displacement and exported back to 3Ds max for final texturing, shading and rendering" Can you tell us more about the many destructions in this sequence? We used a combination of Naiad, Thinking Particles, Fume and Krakatoa to simulate and render those destructions. jak widac max ma sie dobrze :) i swoja droga podoba mi sie ze wracaja troche do krecenia prawdziwych rzeczy a nie generowania wszystkiego na kompie (: Link to comment Share on other sites More sharing options...
CzAk1 Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Niektórzy wszystko montują na kompie, a niektórzy dopełniają tylko efektami. Zależy od reżysera. Ridley Scott robiąc Prometeusza też wybrał "starą" dobrą technikę budowania scenografii, aniżeli trzaskania 1,5 h filmu na bluescreenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaras Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 bardzo ciekawy wywiad, dzięki za linka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now