deshu Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Witam! Chciałbym - dla przykładu - użyć wartości 'Voxel Count' z IsoOffset, jako "Seed' w 'Scatter' sopie. Umiem dostać się do paru wartości, np: bbox(), albo $PT, ale nie mam pojęcia jak wyciągnąć tę wartość. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Chyba trzeba by użyć opinput. http://www.sidefx.com/docs/houdini12.5/expressions/opinput albo stampa http://www.sidefx.com/docs/houdini12.5/expressions/stamp jeszcze najprostsza droga czyli copy to paste as reference? :D Swoją drogą dwie pierwsze nie będą raczej działać z powodu braku local variables oznaczających to trzeba, by pokombinować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Dzięki legomir:) W trawie piszczało jednak gdzie indziej niż podejrzewałeś. Wystarczyło się przespać, i już wykombinowałem. Jednak zawiodłem się nieco, bo szukane 'voxelcount', to po prostu przemnożone przez siebie wartości volume resolutions ze wszystkich trzech osi. Miałem nadzieję uzyskać faktyczną otrzymaną z isooffset ilość voxeli, a nie maksymalną ilość voxeli w danym boxie. Funkcja nazywa sie volumeres(). Muszę jeszcze sprawdzić, może uda się jakoś zbadać volume w measure op, bo potrzebuje obliczyć jaką część objętości boksa, stanowi zaczytany obj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYmek Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Najprostszą metodą otrzymania punktów z pełnych wokseli (density != 0) jest chyba Points From Volume SOP, po którym dodajesz PointJitterSOP. Jeśli chcesz poznać ilość pełnych wokseli możesz użyć VolumeReduceSOP w trybie Sum, po tym jak przeskalujesz wartości wokseli do 1, biorąc także pod uwagę wartości na granicy pól (obciąć graniczne wartości czy brać je pod uwagę). Tym samym wartość atrybuty detail będzie sumą wszystkich wartości, czyli sumą wokseli density!=0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Dziękuje! Dzięki tej skromnej części forum całkiem szybko udało mi się osiągnąć zadowalający mnie efekt. Tutaj testowe rendery testowej geometrii http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=81168&page=137&p=1157425&viewfull=1#post1157425 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now