Skocz do zawartości

animacja teleskopu resora (skracanie elementu)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie odnośnie pracy teleskopu (resora) lub sprę żyny.

Zamierzam pobawić się w animację. Tworzenie kości, mechanizmów jakoś rozpracowuję, ale natknąłem się na spory problem. Pomiędzy zawias dwa pracujące ze sobą elementy) muszę wpisać teleskop, który będzie się skracał wraz ze skracaniem się odległości pomiędzy dwoma elementami ,próbowałem na kilka sposobów i muszę się poddać na tym poziomie mojeje wiedzy o maxie.

 

Trudniejszym jeszcze lemenetem byłoby zrobienie tego samego ze sprężyną, żeby proporcjonalnie skracała swoje zwoje na skutek ruchu elementów do których jest przypisana.

 

Ot taki (j)rebusik, który nie daje mi spać ostatnich kilka dni.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Co do sprężyny - masz wbudowaną w maxie, całkiem prawdopodobne że ona Ci wystarczy - linkujesz końce do dwóch obiektów, nawet dajmy na to do dummy i dalej działasz jak chcesz, dummy możesz dalej gdzieś podpinać itp. :

 

 

Co do teleskopu - zobacz sobie tutaj:

https://www.3dbuzz.com/forum/threads/117625-Any-one-know-how-to-rig-a-telescopic-aerial

niby teleskop inny, ale zasada działania chyba ta sama, nie? :P

Napisano

Miłosz3ds DZIĘKI :$

Sprężynę modelowałem jako lofta i convert to poly, Twoja sprężynka jest znacznie przyjemniejsza i w zupełności wystarczająca.

 

CO do tutka, którego to spod ziemi wyrwałeś to jest do analizy, ale rozwiąże problem teleskopu, a gdyby się uprzeć to i załatwi pewnie też sprężynę z poly.

 

Dziękuję za pomoc.

Napisano

Pamiętaj też, że w razie czego możesz sobie edytować tą sprężynę. Mówię teraz o stronie wizualnej. Narzucasz modyfikator edit poly (ważne że modyfikator, nie konwertowanie do editable poly) i możesz się delikatnie bawić. Dodatkowo na to turbosmootha dajesz i tak dalej, przy ostrożnych ruchach wcześniejsza animacja nie powinna się uszkodzić :)

Napisano

Spoko pokombinuję z tym modyfikatorem, bo właśnie o mapy mi na sprężynie chodziło.

Dzięki za dodatkowe info.

 

Właśnie refunduje pierwszy film testówi, więc mojej sprężynie już nie pomogę, ale przy następnym modelowaniu do animacji już będę do przodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności