Szosz Napisano 22 Kwiecień 2013 Napisano 22 Kwiecień 2013 Witam, mam pytanie odnośnie pracy teleskopu (resora) lub sprę żyny. Zamierzam pobawić się w animację. Tworzenie kości, mechanizmów jakoś rozpracowuję, ale natknąłem się na spory problem. Pomiędzy zawias dwa pracujące ze sobą elementy) muszę wpisać teleskop, który będzie się skracał wraz ze skracaniem się odległości pomiędzy dwoma elementami ,próbowałem na kilka sposobów i muszę się poddać na tym poziomie mojeje wiedzy o maxie. Trudniejszym jeszcze lemenetem byłoby zrobienie tego samego ze sprężyną, żeby proporcjonalnie skracała swoje zwoje na skutek ruchu elementów do których jest przypisana. Ot taki (j)rebusik, który nie daje mi spać ostatnich kilka dni.
Miłosz3ds Napisano 22 Kwiecień 2013 Napisano 22 Kwiecień 2013 Cześć. Co do sprężyny - masz wbudowaną w maxie, całkiem prawdopodobne że ona Ci wystarczy - linkujesz końce do dwóch obiektów, nawet dajmy na to do dummy i dalej działasz jak chcesz, dummy możesz dalej gdzieś podpinać itp. : Co do teleskopu - zobacz sobie tutaj: https://www.3dbuzz.com/forum/threads/117625-Any-one-know-how-to-rig-a-telescopic-aerial niby teleskop inny, ale zasada działania chyba ta sama, nie? :P
Szosz Napisano 23 Kwiecień 2013 Autor Napisano 23 Kwiecień 2013 Miłosz3ds DZIĘKI :$ Sprężynę modelowałem jako lofta i convert to poly, Twoja sprężynka jest znacznie przyjemniejsza i w zupełności wystarczająca. CO do tutka, którego to spod ziemi wyrwałeś to jest do analizy, ale rozwiąże problem teleskopu, a gdyby się uprzeć to i załatwi pewnie też sprężynę z poly. Dziękuję za pomoc.
Miłosz3ds Napisano 23 Kwiecień 2013 Napisano 23 Kwiecień 2013 Pamiętaj też, że w razie czego możesz sobie edytować tą sprężynę. Mówię teraz o stronie wizualnej. Narzucasz modyfikator edit poly (ważne że modyfikator, nie konwertowanie do editable poly) i możesz się delikatnie bawić. Dodatkowo na to turbosmootha dajesz i tak dalej, przy ostrożnych ruchach wcześniejsza animacja nie powinna się uszkodzić :)
Szosz Napisano 23 Kwiecień 2013 Autor Napisano 23 Kwiecień 2013 Spoko pokombinuję z tym modyfikatorem, bo właśnie o mapy mi na sprężynie chodziło. Dzięki za dodatkowe info. Właśnie refunduje pierwszy film testówi, więc mojej sprężynie już nie pomogę, ale przy następnym modelowaniu do animacji już będę do przodu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się