Jump to content

animacja teleskopu resora (skracanie elementu)


Szosz
 Share

Recommended Posts

Witam, mam pytanie odnośnie pracy teleskopu (resora) lub sprę żyny.

Zamierzam pobawić się w animację. Tworzenie kości, mechanizmów jakoś rozpracowuję, ale natknąłem się na spory problem. Pomiędzy zawias dwa pracujące ze sobą elementy) muszę wpisać teleskop, który będzie się skracał wraz ze skracaniem się odległości pomiędzy dwoma elementami ,próbowałem na kilka sposobów i muszę się poddać na tym poziomie mojeje wiedzy o maxie.

 

Trudniejszym jeszcze lemenetem byłoby zrobienie tego samego ze sprężyną, żeby proporcjonalnie skracała swoje zwoje na skutek ruchu elementów do których jest przypisana.

 

Ot taki (j)rebusik, który nie daje mi spać ostatnich kilka dni.

Link to comment
Share on other sites

Cześć.

 

Co do sprężyny - masz wbudowaną w maxie, całkiem prawdopodobne że ona Ci wystarczy - linkujesz końce do dwóch obiektów, nawet dajmy na to do dummy i dalej działasz jak chcesz, dummy możesz dalej gdzieś podpinać itp. :

 

 

Co do teleskopu - zobacz sobie tutaj:

https://www.3dbuzz.com/forum/threads/117625-Any-one-know-how-to-rig-a-telescopic-aerial

niby teleskop inny, ale zasada działania chyba ta sama, nie? :P

Link to comment
Share on other sites

Miłosz3ds DZIĘKI :$

Sprężynę modelowałem jako lofta i convert to poly, Twoja sprężynka jest znacznie przyjemniejsza i w zupełności wystarczająca.

 

CO do tutka, którego to spod ziemi wyrwałeś to jest do analizy, ale rozwiąże problem teleskopu, a gdyby się uprzeć to i załatwi pewnie też sprężynę z poly.

 

Dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj też, że w razie czego możesz sobie edytować tą sprężynę. Mówię teraz o stronie wizualnej. Narzucasz modyfikator edit poly (ważne że modyfikator, nie konwertowanie do editable poly) i możesz się delikatnie bawić. Dodatkowo na to turbosmootha dajesz i tak dalej, przy ostrożnych ruchach wcześniejsza animacja nie powinna się uszkodzić :)

Link to comment
Share on other sites

Spoko pokombinuję z tym modyfikatorem, bo właśnie o mapy mi na sprężynie chodziło.

Dzięki za dodatkowe info.

 

Właśnie refunduje pierwszy film testówi, więc mojej sprężynie już nie pomogę, ale przy następnym modelowaniu do animacji już będę do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy