deshu Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Hejka! Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy da się zmusić houdiniego do odtworzenia nodów na podstawie pliku zapisanego dzięki Opscript? Przykład: mam jakieś wykombinowane kilka nodów. Chce je zapisać do pliku tekstowego, żeby kolega mógł automatem odtworzyć sieć u siebie, w innym projekcie. Ewentualnie, czy jest jakiś inny sposób przenoszenai częsci nodów miedzy plikami .hipnc, aby dało się je nadal edytować?
legomir Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Nie prościej byłoby robiąc digital asset? Zawsze możesz wrzucić na orbolta(chyba można plik jako prywatny).
deshu Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 Konflikt miedzy wersjami. Kumpel ma komercyjną, a ja w domu tylko do nauki.
SYmek Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Hejka! Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy da się zmusić houdiniego do odtworzenia nodów na podstawie pliku zapisanego dzięki Opscript? Przykład: mam jakieś wykombinowane kilka nodów. Chce je zapisać do pliku tekstowego, żeby kolega mógł automatem odtworzyć sieć u siebie, w innym projekcie. Ewentualnie, czy jest jakiś inny sposób przenoszenai częsci nodów miedzy plikami .hipnc, aby dało się je nadal edytować? Jasne, oto obie metody: hscript: opscript -r /obj/geo1 > /tmp/geo1.cmd i dalej: source /tmp/geo1.cmd Python: mynodes = hou.node("/obj/geo1").asCode() i dalej po prostu: exec mynodes Ograniczeniem tej metody są dane binarne potencjalnie przechowywane przez niektóre nody, takie jak EditSOP, które się nie przeniosą (podobnie jak nody z flagą lock).
deshu Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 Ah wiec 'source'! Jesteś niezawodny. Dziękuje bardzo. Dzięki tobie nauka hou idzie mi o wiele szybciej. Może się kiedyś odpłacę:)
SYmek Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Bardzo proszę, jasne pełne, najlepiej czeskie... dziękuję ;) Ah wiec 'source'! To pochodzi ze skryptów powłoki, z którego hscript się wywodzi (a może raczej tcl?). Tak czy tak, Linux pomaga w Houdinim.
Johny Napisano 9 Maj 2013 Napisano 9 Maj 2013 (edytowane) W momencie kiedy robisz ctrl+c houdini w swoim tempie tworzy plik .cpio do ktorego zrzuca aktualnie zaznaczone nody dla danego kontekstu. ctrl+c: nodes = hou.selectedNodes() hou.copyNodesToClipboard(nodes) metoda na partyzanta to wyjecie tego pliku z tempa i wklejenie go w tempie na innym komputerze i wykonanie ctrl+v. Zaleta tego rozwiazania jest taka ze przechowuje on zalockowane nody, klucze, inne informacje np z nodow paint, comb, edit inne podobne rozwiazanie to: saveChildrenToFile() loadChildrenFromFile() np: #zapis obj = hou.node('obj') nodes = [] nodes.append(obj.node('geo1')) obj.saveChildrenToFile(nodes, (), 'C:/plik.cpio') #odczyt: obj.loadChildrenFromFile('C:/plik.cpio') dziala identycznie jak ctrl+c i ctrl+v, musi zgadzac sie tylko kontekst w ktorym ladujesz plik z jego zawartoscia, masz tez wieksza kontrole gdzie wyladuje plik, i skad go ladujesz przez co mozesz sobie napisac proste narzedzie (python) do przerzucania nodow po sieci, jak dorzucisz do tego np dropboxa (bedziesz z automatu wrzucal .cpio do katalogu dropboxa, oba komputery beda zsynchronizowane z tym samym kontem) bedziesz mogl wymieniac sie z kolega nodami przez internet za pomoca 2 przycioskow Edytowane 9 Maj 2013 przez Johny
SYmek Napisano 9 Maj 2013 Napisano 9 Maj 2013 Johny, Ty hackerze! Czy przypadkiem cpio, które jest kawałkiem hipa (który de facto jest plikiem cpio) nie zamieni sceny na Apprentice? Zwykły Ctrl+C->Ctrl+V właśnie tak zrobi, a tu chyba właśnie o to chodzi, żeby nie robił - oczywiście w celach niekomercyjnych! Tak czy tak, niezły trick, dzięki!
Johny Napisano 9 Maj 2013 Napisano 9 Maj 2013 Rzeczywiscie tak bedzie, ctrl+c ctrl+v nie dzialalo w takiej sytuacji, pamietam ze z plikow hipnc musialem recznie przepisywac expressiony, odwzorowywac caly setup do nodow w wesji odpalonej na normalnej licencji :) no ale, w innym wypadku mysle ze rozwiazanie calkiem spoko :) pozdrawiam btw :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się