Napisano 13 Maj 201311 l 1. Mam model postaci i zrobilem czapke z daszkiem, ale jak mam ja doczepic do modelu? Jesli wybiore opcje Attach to tekstura czapki bedzie taka sama jak modelu. Gdy wybiore opcję Unwarp UVW i chce tylko zmenic teksture na czapce to sie nie zmienia... Czy jest jakis inny sposob na przylaczenie jej do modelu ? ( dodam ze model jest animowany ) 2. Zrobilem buty przy pomocy narzedzia "Line" i Editable Path potem Mirror i but gotowy, ale jak go nałożyc na stope modela zeby buty były na nogach modelu przy ruchu animacji?? Bo jak stworzylem bluzke i zrobilem symulacje to bluzka zostaje na modelu tak jak powinna ale z butami to nie wiem przeciez modyfikatora Cloth nie dodaje? Prosze o prosta odpowiedz czy tut gdzies w sieci. Z góry dziekuję
Napisano 13 Maj 201311 l Co do pierwszego pytania - użyj opcji select and link, przyczep czapeczkę do kości, np. głowy. Co do drugiego - tak samo, zaznacz obiekt i "select and link" do kości stopy. Tutek: [video=youtube;-rmjZsq1ljw]http://www.youtube.com/watch?v=-rmjZsq1ljw Pozdrawiam!
Napisano 13 Maj 201311 l Autor Dzieki. A jak mam model połączony z bipedem ( physique ) to jak mam do kosci go przyczepic? Bo jak zaznacze buta i dam opcje Select to link a nastepnie w "Select by name" wybiore obiekt Bip001 to but sie przyczepia ale nie chodzi razem ze stopia "idealnie" tak jak powinno...
Napisano 13 Maj 201311 l To ukryj swój model, żeby został Ci sam biped i bucik. Zaznacz buta, kliknij przycisk "select and link" i kliknij raz na buta a potem idelanie na kość stopy, u mnie działa dobrze.
Napisano 15 Maj 201311 l Autor mam jeszcze jeden problem jak mam buta zrobionego z Line a potem Editable Path i dodaje Mirror i zlacze te obie czesci. Naloze na Model przyczepie "Select to link" niby but jest i trzyma sie tak jak powinin, naloze teksture tez jest OK to przy renderingu but jakby mial przeswity i widac stope mojej postaci... Tylko obramowka buta lekko widac a srodka jakby nie bylo. Jak to naprawic?
Napisano 15 Maj 201311 l Pokaż screena najlepiej. Mogą być odwrócone normalne na przykład. Spróbuj modyfikatora "shell" z np. zerowymi wartościami. Utworzy Ci dwustronną płaszczyznę. Jeżeli nie to - wrzucaj screena!
Napisano 18 Maj 201311 l Autor Nie oceniajcie mnie bo jeszcze laik jestem ale wyglada to tak http://www.imagebam.com/image/eaa287255156616 edit : Miłosz3ds modyfikator shell dziala dalem wartosc pierw na 0 w inter i outer ale bez skutku a zwiekszylem troche wartosc Outher Amount i dziala :) Dzieki jeszcze raz za pomoc Miłosz3ds, dzieki Twojej pomocy mam wiekszą ochote na nauke 3ds maxa !! :) + dla Ciebie Edytowane 19 Maj 201311 l przez jopa
Napisano 21 Maj 201311 l Autor Mam pytanie w scenie ( filmik ide ja i biped ) ja jestem taki "przy ciemniony" zaś mój Biped jest bardzo jasny ( wysoki kontrast ) jak mam go "po ciemnic" ? Dostalem wiadomosc ze Wyrenderuj wszystko na osobnych passach (zob. render pass), później w postprodukcji złóż to do kupy - będziesz mógł każdą warstwę osobno dopasować, własnie między innymi kolory, nasycenie, jasność itp. Jednak zbyt tego nie rozumiem... jakos dla debila ktos by mógł to przetłumaczyc ? Z góry dziekuje za wszelka pomoc