jopa Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 1. Mam model postaci i zrobilem czapke z daszkiem, ale jak mam ja doczepic do modelu? Jesli wybiore opcje Attach to tekstura czapki bedzie taka sama jak modelu. Gdy wybiore opcję Unwarp UVW i chce tylko zmenic teksture na czapce to sie nie zmienia... Czy jest jakis inny sposob na przylaczenie jej do modelu ? ( dodam ze model jest animowany ) 2. Zrobilem buty przy pomocy narzedzia "Line" i Editable Path potem Mirror i but gotowy, ale jak go nałożyc na stope modela zeby buty były na nogach modelu przy ruchu animacji?? Bo jak stworzylem bluzke i zrobilem symulacje to bluzka zostaje na modelu tak jak powinna ale z butami to nie wiem przeciez modyfikatora Cloth nie dodaje? Prosze o prosta odpowiedz czy tut gdzies w sieci. Z góry dziekuję
Miłosz3ds Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 Co do pierwszego pytania - użyj opcji select and link, przyczep czapeczkę do kości, np. głowy. Co do drugiego - tak samo, zaznacz obiekt i "select and link" do kości stopy. Tutek: [video=youtube;-rmjZsq1ljw]http://www.youtube.com/watch?v=-rmjZsq1ljw Pozdrawiam!
jopa Napisano 13 Maj 2013 Autor Napisano 13 Maj 2013 Dzieki. A jak mam model połączony z bipedem ( physique ) to jak mam do kosci go przyczepic? Bo jak zaznacze buta i dam opcje Select to link a nastepnie w "Select by name" wybiore obiekt Bip001 to but sie przyczepia ale nie chodzi razem ze stopia "idealnie" tak jak powinno...
Miłosz3ds Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 To ukryj swój model, żeby został Ci sam biped i bucik. Zaznacz buta, kliknij przycisk "select and link" i kliknij raz na buta a potem idelanie na kość stopy, u mnie działa dobrze.
jopa Napisano 15 Maj 2013 Autor Napisano 15 Maj 2013 mam jeszcze jeden problem jak mam buta zrobionego z Line a potem Editable Path i dodaje Mirror i zlacze te obie czesci. Naloze na Model przyczepie "Select to link" niby but jest i trzyma sie tak jak powinin, naloze teksture tez jest OK to przy renderingu but jakby mial przeswity i widac stope mojej postaci... Tylko obramowka buta lekko widac a srodka jakby nie bylo. Jak to naprawic?
Miłosz3ds Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 Pokaż screena najlepiej. Mogą być odwrócone normalne na przykład. Spróbuj modyfikatora "shell" z np. zerowymi wartościami. Utworzy Ci dwustronną płaszczyznę. Jeżeli nie to - wrzucaj screena!
jopa Napisano 18 Maj 2013 Autor Napisano 18 Maj 2013 (edytowane) Nie oceniajcie mnie bo jeszcze laik jestem ale wyglada to tak http://www.imagebam.com/image/eaa287255156616 edit : Miłosz3ds modyfikator shell dziala dalem wartosc pierw na 0 w inter i outer ale bez skutku a zwiekszylem troche wartosc Outher Amount i dziala :) Dzieki jeszcze raz za pomoc Miłosz3ds, dzieki Twojej pomocy mam wiekszą ochote na nauke 3ds maxa !! :) + dla Ciebie Edytowane 19 Maj 2013 przez jopa
jopa Napisano 21 Maj 2013 Autor Napisano 21 Maj 2013 Mam pytanie w scenie ( filmik ide ja i biped ) ja jestem taki "przy ciemniony" zaś mój Biped jest bardzo jasny ( wysoki kontrast ) jak mam go "po ciemnic" ? Dostalem wiadomosc ze Wyrenderuj wszystko na osobnych passach (zob. render pass), później w postprodukcji złóż to do kupy - będziesz mógł każdą warstwę osobno dopasować, własnie między innymi kolory, nasycenie, jasność itp. Jednak zbyt tego nie rozumiem... jakos dla debila ktos by mógł to przetłumaczyc ? Z góry dziekuje za wszelka pomoc
Rekomendowane odpowiedzi