Jump to content
zagloowka

Ok22 - pierwszy polski parowóz osobowy

Recommended Posts

bez rozmycia za bardzo widać że woda na styku z mostem jest płaska jak to poprawię to się tego pozbędę i dodam głębię ostrości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Most wydaje się zbyt regularny, szczególnie rzuca się w oczy tekstura cegły. Zrób jej może obrót o 5' - 10'. Do tego zaokrąglij np bevel brzegi łuków bo wyglądają dość sztucznie, jak wycięte żyletką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

most1_zps0e22c892.jpg~original

co mam obrocic? uv? czy wie ktos moze czy da sie dym zrobiony particlami zrobic tak zeby nie reagowal na przesuwanie emitera? chodzi o to zeby dym sie przesowal razem z lokomotyw ale zeby czasteczki zachosywly sie jakby wszystmo stalo w miejscu.

Edited by zagloowka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musisz obracać UV, wystarczy że obrócisz w tym miejscu

uv-checker-texture.png

Już dawno nie używałem Max'a więc sprawdź kolulmnę - angle oraz rotate

 

Odnośnie dymu.

Nie pamiętam już jak w maxie ale w Maya jest tak.

Tworzysz emiter cząsteczek i animujesz punkt zlinkuj go z kominem i tyle. Jeśli uruchomisz tak animacje to powinny cząsteczki tworzyć "Ślad". Teraz jeśli mają "znikać" po przebyciu pewnego dystansu to ustaw Life span z "live forever" na "constant" . W maxie zdaje się odpowiednikiem jest "Life" Reszta to już zabawa z z siłami ( w przypaku PArray )

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-3F0A1C28-21AD-4F59-8740-13708F165D0E.htm,topicNumber=d30e213382

Edited by BartoszPiasecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za to obracanie jutro sprawdzę. Ale co do cząsteczek to problem jest w tym, że ustawiłem ich animację wiatrem nie biorąc pod uwagę tego, że będą jeszcze się przesuwały. Efekt zachować taki jaki był kiedy stały w miejscu (wiatr je porusza do tyłu) ale kiedy je podpinam pod komin to się tworzy zupełnie nowa symulacja i już nie wygląda tak dobrze. Jeżeli się nie da to pobawię się siłami i jakoś to poprawię ale może jest metoda żeby je animować niezależnie od tego że się przesuwają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza uwaga. Dym idzie za szybko, jeśli będzie wolniej ( speed ), to cząsteczki pozostaną bliżej lokomotywy tak jak jest to w naturze. 220px-Knox_and_Kane_Railroad.jpg

Może zastosuj grawitacje a nie wiatr...z tym że ustaw grawitacje w odwrotnym kierunku tak by cząsteczki "spadały" w kierunku nieba...

Za lokomotywą, gdzieś w odległości tendera dodaj siłę, np Vortex, lub Pbomb która będzie rozrzucać cząsteczki za lokomotywą tak by szybciej się rozpływały

 

DYM PRZYKŁAD

Edited by BartoszPiasecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki. dym jest grawitacja na - ale zeczywiscie zle

go ustawilem bo nie bylem z niego zadowolony postaram sie poprawic. naszczescie osobno renderowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście jeszcze bym popracował nad tym blurem i kolorami -

Wrażenie moje jest takie. Lokomotywa jest innej jakości niż most i innej jakości niż brzeg, tło też jest innej jakości. Most zbyt odcina się od lustra wody. Może to wszystko przez kompresje filmu , ale takie odnoszę wrażenie. Tło mniejszy blur - koniecznie , teraz jest wrażenie jakby to była makieta z makro jak tu http://s3.flog.pl/media/foto/807817_waterford-fake-tilt-shift-.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten dym powienien zostawac tam znacznei dluzej chyba i sie nie unosisc tak odrazu w kosmos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mam trochę problem żeby to w miarę dobrze połączyć. Nagranie jest niby w HD ale ma jakieś nieostrości i szumy z obiektywu z kolei lokomotywa jest rozmyta w ruchu a most ostry jak brzytwa i trochę zbyt cyfrowo sztuczny. Może macie jakieś patenty do Aftera żeby takie sceny jakoś ujednolicić?

Niestety muszę jakieś kompromisy zrobić bo czas goni. Dym będę się starał przede wszystkim poprawić. Co do blura to nawiązanie do makiety było nie przypadkowe ale wiele osób na to narzeka więc zrobię trochę mniejszy.

Poza tym Zdepth wrzuciłem prosto z maxa nie dodając planów w tle przez co strasznie płaskie się to tło zrobiło.

Jak czasu starczy to poprawię.

Jest to mój pierwszy projekt więc mam świadomość że perfekcyjny nie będzie.

Dzięki za pomoc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie używam AE ale możesz użyć blur dla mostu. Przy tak dużej odległości to nie wydaje mi się że Zdepth nie zda się na wiele. W końcu masz trzy plany. Woda, most z OK oraz tło więc de facto możesz rozbić na niezależne warstwy i dostosować DOF niezależnie. A jeśli masz DOF z Zdepth to możesz dodać korekcje tonalną i zmienić tym samym kolejność planów, ostrość niezależnie od odległości zapisanej w pliku. - Pracuję w Composite więc używam funkcji remap alpha - z pewnością AE ma odpowiednik - polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W drugim kadrze koniecznie zmniejsz dofa - teraz jest zdecydowanie za mocny. Poza tym uwagę w moim odczuciu przyciąga dużo bardziej most niż parowóz - przypuszczam, że nie celowo. Podnieś kamerę trochę i spróbuj jeszcze raz testowo, a potem porównaj oba ujęcia :)

Edit: A i jeszcze kamienie są oświetlone z innej strony niż most.

 

Drugi kadr lepszy wg mnie - lepiej prezentuje model parowozu.

Edited by Ryan Glose

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem z tym że nie mam jak zrobić kadru z wyższego punktu w tym miejscu dof w drugim kadrze ukrywa dużo niedociągnieć których nie zdążę poprawić. Choć z krytyką się całkowicie zgadzam.

Co do kamieni to zupełnie tego nie zauważyłem :D dzięki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pzegioles z Dofem i na pewno z motion blurem. Popraw mnie jeli sie myle :). Z kamieniami fajniejsze :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mylić się nie mylisz, ale jak już pisałem ten Dof ukrywa błędy.

 

- - - Połączono posty - - -

 

A kamieni raczej nie obrócę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy