Skocz do zawartości

Hair and fur - problem ze stylizowaniem


JakubHyla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem początkujący w grafice, a w kwestii hair and fur można śmiało powiedzieć, że nawet tego poziomu nie osiągnąłem.

Utworzyłem model królika, a teraz chciałbym nałożyć modyfikator hair and fur. Tutaj pojawia się moje pytanie- czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?

Widziałem coś takiego tutaj http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-rabbit-white-fur-animation/711712 i zastanawiam się czy w 3ds max też jest taka opcja, a jeżeli tak to jak to zrobić?

Uwierzcie mi- szukałem dobrych kilka godzin informacji na ten temat, ale szczerze powiedziawszy nawet nie wiem czego szukam, co trochę utrudnia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Piszesz tak zawile (choć pewno sądzisz, że jasno), że muszę dopytać :)

 

"czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?"

 

ruch sierści jest definiowany przed dynamikę postaci przeważnie. Jeśli ruch futra miałby się odbywać w jakimś konkretnym kierunku to by trzeba użyć zewnętrznych sił takich jak wiatr czy grawitacja, żeby nakłonić kłaczki do ruchu w konkretnym kierunku.

 

Podałeś linka do królika na turbo - tam są okręgi, ale to jest rig - system umożliwiający poruszanie postacią i jej animację - nie ma żadnego związku z futrem.

 

Jeśli pytałeś o ruch futra, a miałeś na myśli kierunek układania się włosów, to można - albo czesać grzebykiem albo za pomocą splinów rysowanych na powierzchni postaci. Myślę, że każdy pierwszy lepszy tutorial do maxowych kłaczków doskonale to wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!