Jump to content

Hair and fur - problem ze stylizowaniem


JakubHyla
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jestem początkujący w grafice, a w kwestii hair and fur można śmiało powiedzieć, że nawet tego poziomu nie osiągnąłem.

Utworzyłem model królika, a teraz chciałbym nałożyć modyfikator hair and fur. Tutaj pojawia się moje pytanie- czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?

Widziałem coś takiego tutaj http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-rabbit-white-fur-animation/711712 i zastanawiam się czy w 3ds max też jest taka opcja, a jeżeli tak to jak to zrobić?

Uwierzcie mi- szukałem dobrych kilka godzin informacji na ten temat, ale szczerze powiedziawszy nawet nie wiem czego szukam, co trochę utrudnia sprawę.

Link to comment
Share on other sites

Piszesz tak zawile (choć pewno sądzisz, że jasno), że muszę dopytać :)

 

"czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?"

 

ruch sierści jest definiowany przed dynamikę postaci przeważnie. Jeśli ruch futra miałby się odbywać w jakimś konkretnym kierunku to by trzeba użyć zewnętrznych sił takich jak wiatr czy grawitacja, żeby nakłonić kłaczki do ruchu w konkretnym kierunku.

 

Podałeś linka do królika na turbo - tam są okręgi, ale to jest rig - system umożliwiający poruszanie postacią i jej animację - nie ma żadnego związku z futrem.

 

Jeśli pytałeś o ruch futra, a miałeś na myśli kierunek układania się włosów, to można - albo czesać grzebykiem albo za pomocą splinów rysowanych na powierzchni postaci. Myślę, że każdy pierwszy lepszy tutorial do maxowych kłaczków doskonale to wyjaśni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy