Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Jestem początkujący w grafice, a w kwestii hair and fur można śmiało powiedzieć, że nawet tego poziomu nie osiągnąłem.

Utworzyłem model królika, a teraz chciałbym nałożyć modyfikator hair and fur. Tutaj pojawia się moje pytanie- czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?

Widziałem coś takiego tutaj http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-rabbit-white-fur-animation/711712 i zastanawiam się czy w 3ds max też jest taka opcja, a jeżeli tak to jak to zrobić?

Uwierzcie mi- szukałem dobrych kilka godzin informacji na ten temat, ale szczerze powiedziawszy nawet nie wiem czego szukam, co trochę utrudnia sprawę.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Piszesz tak zawile (choć pewno sądzisz, że jasno), że muszę dopytać :)

 

"czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?"

 

ruch sierści jest definiowany przed dynamikę postaci przeważnie. Jeśli ruch futra miałby się odbywać w jakimś konkretnym kierunku to by trzeba użyć zewnętrznych sił takich jak wiatr czy grawitacja, żeby nakłonić kłaczki do ruchu w konkretnym kierunku.

 

Podałeś linka do królika na turbo - tam są okręgi, ale to jest rig - system umożliwiający poruszanie postacią i jej animację - nie ma żadnego związku z futrem.

 

Jeśli pytałeś o ruch futra, a miałeś na myśli kierunek układania się włosów, to można - albo czesać grzebykiem albo za pomocą splinów rysowanych na powierzchni postaci. Myślę, że każdy pierwszy lepszy tutorial do maxowych kłaczków doskonale to wyjaśni.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wyjasnienie. Sądziłem, że te okręgi przy tym króliku to jakiś system układania włosów, który pozwala pominąć zabawę z grzebieniem.

Jak widać się myliłem :P

Napisano

Podłaczam się pod tego posta- jak wystylizować włosy, aby miały dwie długości? Da się to zrobić za pomocą jednego modyfikatora Hair and Fur?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności