Napisano 25 Maj 201311 l Witam. Jestem początkujący w grafice, a w kwestii hair and fur można śmiało powiedzieć, że nawet tego poziomu nie osiągnąłem. Utworzyłem model królika, a teraz chciałbym nałożyć modyfikator hair and fur. Tutaj pojawia się moje pytanie- czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść? Widziałem coś takiego tutaj http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-rabbit-white-fur-animation/711712 i zastanawiam się czy w 3ds max też jest taka opcja, a jeżeli tak to jak to zrobić? Uwierzcie mi- szukałem dobrych kilka godzin informacji na ten temat, ale szczerze powiedziawszy nawet nie wiem czego szukam, co trochę utrudnia sprawę.
Napisano 25 Maj 201311 l Piszesz tak zawile (choć pewno sądzisz, że jasno), że muszę dopytać :) "czy da się utworzyć okręgi w kierunku których poruszałaby się sierść?" ruch sierści jest definiowany przed dynamikę postaci przeważnie. Jeśli ruch futra miałby się odbywać w jakimś konkretnym kierunku to by trzeba użyć zewnętrznych sił takich jak wiatr czy grawitacja, żeby nakłonić kłaczki do ruchu w konkretnym kierunku. Podałeś linka do królika na turbo - tam są okręgi, ale to jest rig - system umożliwiający poruszanie postacią i jej animację - nie ma żadnego związku z futrem. Jeśli pytałeś o ruch futra, a miałeś na myśli kierunek układania się włosów, to można - albo czesać grzebykiem albo za pomocą splinów rysowanych na powierzchni postaci. Myślę, że każdy pierwszy lepszy tutorial do maxowych kłaczków doskonale to wyjaśni.
Napisano 25 Maj 201311 l Autor Dzięki za wyjasnienie. Sądziłem, że te okręgi przy tym króliku to jakiś system układania włosów, który pozwala pominąć zabawę z grzebieniem. Jak widać się myliłem :P
Napisano 21 Kwiecień 20168 l Podłaczam się pod tego posta- jak wystylizować włosy, aby miały dwie długości? Da się to zrobić za pomocą jednego modyfikatora Hair and Fur?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto