cucsoniuss Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 Witam, Od dosyc dawna borykam sie z tym problemem i nie wiem jak do konca sobie z nim poradzic. Zazwyczaj jest to akceptowane albo kompresja powoduje ze tego nie widac, ale caly czas siedzi w glowie fakt ze inni potrafia to porzadnie wyrenderowac a mi poki co sie nie udaje. Chodzi o lekki noise na drzewach, trawach - obiektach z dosyc gesta geometria. Wrzucam animacje nad ktora pracuje na vimeo - nie widac tego problemu Tutaj jest link do pliku mp4 z widocnym noisem https://docs.google.com/file/d/0B4dnygxsdnGgVndGemNVT0o2RE0/edit?usp=sharing A tutaj ustawienia renderu Uploaded with ImageShack.us
gientekwl Napisano 3 Czerwiec 2013 Napisano 3 Czerwiec 2013 Masz bardzo mały treshold a niskie ustawienia wartości Min/Max. Zainteresuj się samplowaniem bardziej "fixed" a mniej adaptive jeżeli samplujesz drobnice. Problem ten pojawia się zawsze przy samplowaniu obiektów, których grubość nie mieści się w pixelach [włosy, futro, drobny bump etc.]. Ten tutorial pomoże Ci zrozumieć co nieco: http://interstation3d.com/tutorials/vray_dmc_sampler/demistyfing_dmc.html Jeżeli w animacji DMC nie wyrabia, to albo ustaw go na bardziej Fixed sampling [Mn/Max, 4/16; 16/16; 16/50. Wartości 1/100 mało co dają], albo renderuj w większej rozdziałce kosztem samplingu. Możesz też użyć samplera Fixed zamiast DMC. Btw, przy tak ostrym samplowaniu spuść Brute Force'a na standartowe 8 subdvs.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się