Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Od dosyc dawna borykam sie z tym problemem i nie wiem jak do konca sobie z nim poradzic. Zazwyczaj jest to akceptowane albo kompresja powoduje ze tego nie widac, ale caly czas siedzi w glowie fakt ze inni potrafia to porzadnie wyrenderowac a mi poki co sie nie udaje. Chodzi o lekki noise na drzewach, trawach - obiektach z dosyc gesta geometria.

 

Wrzucam animacje nad ktora pracuje na vimeo - nie widac tego problemu

 

Tutaj jest link do pliku mp4 z widocnym noisem

https://docs.google.com/file/d/0B4dnygxsdnGgVndGemNVT0o2RE0/edit?usp=sharing

 

A tutaj ustawienia renderu

11100849.jpg

 

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 932
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Masz bardzo mały treshold a niskie ustawienia wartości Min/Max. Zainteresuj się samplowaniem bardziej "fixed" a mniej adaptive jeżeli samplujesz drobnice. Problem ten pojawia się zawsze przy samplowaniu obiektów, których grubość nie mieści się w pixelach [włosy, futro, drobny bump etc.].

Ten tutorial pomoże Ci zrozumieć co nieco:

 

http://interstation3d.com/tutorials/vray_dmc_sampler/demistyfing_dmc.html

 

Jeżeli w animacji DMC nie wyrabia, to albo ustaw go na bardziej Fixed sampling [Mn/Max, 4/16; 16/16; 16/50. Wartości 1/100 mało co dają], albo renderuj w większej rozdziałce kosztem samplingu. Możesz też użyć samplera Fixed zamiast DMC. Btw, przy tak ostrym samplowaniu spuść Brute Force'a na standartowe 8 subdvs.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności