Skocz do zawartości

Lekki noise na drzewach, trawach podczas aniamcji


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od dosyc dawna borykam sie z tym problemem i nie wiem jak do konca sobie z nim poradzic. Zazwyczaj jest to akceptowane albo kompresja powoduje ze tego nie widac, ale caly czas siedzi w glowie fakt ze inni potrafia to porzadnie wyrenderowac a mi poki co sie nie udaje. Chodzi o lekki noise na drzewach, trawach - obiektach z dosyc gesta geometria.

 

Wrzucam animacje nad ktora pracuje na vimeo - nie widac tego problemu

 

Tutaj jest link do pliku mp4 z widocnym noisem

https://docs.google.com/file/d/0B4dnygxsdnGgVndGemNVT0o2RE0/edit?usp=sharing

 

A tutaj ustawienia renderu

11100849.jpg

 

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz bardzo mały treshold a niskie ustawienia wartości Min/Max. Zainteresuj się samplowaniem bardziej "fixed" a mniej adaptive jeżeli samplujesz drobnice. Problem ten pojawia się zawsze przy samplowaniu obiektów, których grubość nie mieści się w pixelach [włosy, futro, drobny bump etc.].

Ten tutorial pomoże Ci zrozumieć co nieco:

 

http://interstation3d.com/tutorials/vray_dmc_sampler/demistyfing_dmc.html

 

Jeżeli w animacji DMC nie wyrabia, to albo ustaw go na bardziej Fixed sampling [Mn/Max, 4/16; 16/16; 16/50. Wartości 1/100 mało co dają], albo renderuj w większej rozdziałce kosztem samplingu. Możesz też użyć samplera Fixed zamiast DMC. Btw, przy tak ostrym samplowaniu spuść Brute Force'a na standartowe 8 subdvs.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności