Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że z renderowania itp jestem kiepski i może to co zapytam to są jakieś podstawy więc od razu się usprawiedliwiam :D

 

Chodzi mi o taką rzecz. Chciałem sobie wyrenderować AO do texturki na drugi kanał. Gdzieś w necie znalazłem aby zaznaczyć obiekt prawym, wybrać Baking->Assign New Bake Set i następnie w opcjach wybrać sobie Occlusion i poustawiać parametry, a na koniec z górnego menu z zakładki RENDERING wybrać Batch Bake (mental ray) i tam ewentualnie poustawiać coś i tyle. Wszystko pięknie i wszystko tutaj rozumiem tylko teraz jak to się wszystko ma do tego aby użyć na obiekcie Surface Shadera z przypisaną texturą mib_amb_occlusion? Czy jedno z drugim się wyklucza/uzupełnia? Jak radzicie to renderować ? Jeśli ktoś mógłby mi opisać do czego ten Bake Set służy itp to byłbym bardzo wdzięczny bo już się w tym pogubiłem :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w bake set ustawiasz jakie obiekty chcesz miec zbejkowane, batch bake bejkuje Ci te które znajdują się w bake setach. Mib_amb_occlusion najlepiej podpiac pod incandescence, a dla pozostałych wartości dać 0. W ustawieniach setów w opcji color mode zaznaczyć "Light and Color. Osobiście do bakeowania stosuję turtla który bardziej się do tego nadaje moim zdaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności