peerbe111 Napisano 16 Czerwiec 2013 Share Napisano 16 Czerwiec 2013 Mam następujący problem. Eksportuje model z Maxa do gry i ma on dziwne cieniowanie. Jeśli go zaimportuje do Zmodelera i kliknę Normals>calculate to program jakoś poprawia te cieniowanie i jest ok. Teraz pytanie, czy max posiada jakąś funkcje która by to zastąpiła? Działa to tak "This tool calculates default normals for a vertex, edge, object or to any selection of these elements. .... The extended calculation gives a better smooth normals adjustion" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frmdbl Napisano 16 Czerwiec 2013 Share Napisano 16 Czerwiec 2013 Nie wiem co robi ta funkcja w Zmodelerze ale jeśli chcesz uśrednić cieniowanie to dodaj cały mesh do jednej smoothing grupy albo dodaj modyfikator 'Edit Normals' zaznacz wszystkie normalne i wybierz 'Unify'. Przypuszczam, że jest to model low poly więc przy takim cieniowaniu może nie wyglądać najlepiej. Możesz przypisać fragmenty siatki do różnych smoothing groups albo dodać modyfikator 'Smooth' i wybrać odpowiedni próg wygładzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peerbe111 Napisano 16 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2013 Dzięki bardzo. Wygląda na to, że to te unify. Teraz model wygląda dobrze, wtedy cienie miał nawet od strony słońca. I model nie jest low poly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się