Jump to content

Odpowiednik Zmodeler'owego calculate normals.


peerbe111
 Share

Recommended Posts

Mam następujący problem. Eksportuje model z Maxa do gry i ma on dziwne cieniowanie. Jeśli go zaimportuje do Zmodelera i kliknę Normals>calculate to program jakoś poprawia te cieniowanie i jest ok. Teraz pytanie, czy max posiada jakąś funkcje która by to zastąpiła?

Działa to tak "This tool calculates default normals for a vertex, edge, object or to any selection of these elements. .... The extended calculation gives a better smooth normals adjustion"

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co robi ta funkcja w Zmodelerze ale jeśli chcesz uśrednić cieniowanie to dodaj cały mesh do jednej smoothing grupy albo

dodaj modyfikator 'Edit Normals' zaznacz wszystkie normalne i wybierz 'Unify'.

 

Przypuszczam, że jest to model low poly więc przy takim cieniowaniu może nie wyglądać najlepiej.

Możesz przypisać fragmenty siatki do różnych smoothing groups

albo dodać modyfikator 'Smooth' i wybrać odpowiedni próg wygładzania.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy