Napisano 16 Czerwiec 201311 l Mam następujący problem. Eksportuje model z Maxa do gry i ma on dziwne cieniowanie. Jeśli go zaimportuje do Zmodelera i kliknę Normals>calculate to program jakoś poprawia te cieniowanie i jest ok. Teraz pytanie, czy max posiada jakąś funkcje która by to zastąpiła? Działa to tak "This tool calculates default normals for a vertex, edge, object or to any selection of these elements. .... The extended calculation gives a better smooth normals adjustion"
Napisano 16 Czerwiec 201311 l Nie wiem co robi ta funkcja w Zmodelerze ale jeśli chcesz uśrednić cieniowanie to dodaj cały mesh do jednej smoothing grupy albo dodaj modyfikator 'Edit Normals' zaznacz wszystkie normalne i wybierz 'Unify'. Przypuszczam, że jest to model low poly więc przy takim cieniowaniu może nie wyglądać najlepiej. Możesz przypisać fragmenty siatki do różnych smoothing groups albo dodać modyfikator 'Smooth' i wybrać odpowiedni próg wygładzania.
Napisano 16 Czerwiec 201311 l Autor Dzięki bardzo. Wygląda na to, że to te unify. Teraz model wygląda dobrze, wtedy cienie miał nawet od strony słońca. I model nie jest low poly :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto