Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam następujący problem. Eksportuje model z Maxa do gry i ma on dziwne cieniowanie. Jeśli go zaimportuje do Zmodelera i kliknę Normals>calculate to program jakoś poprawia te cieniowanie i jest ok. Teraz pytanie, czy max posiada jakąś funkcje która by to zastąpiła?

Działa to tak "This tool calculates default normals for a vertex, edge, object or to any selection of these elements. .... The extended calculation gives a better smooth normals adjustion"

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem co robi ta funkcja w Zmodelerze ale jeśli chcesz uśrednić cieniowanie to dodaj cały mesh do jednej smoothing grupy albo

dodaj modyfikator 'Edit Normals' zaznacz wszystkie normalne i wybierz 'Unify'.

 

Przypuszczam, że jest to model low poly więc przy takim cieniowaniu może nie wyglądać najlepiej.

Możesz przypisać fragmenty siatki do różnych smoothing groups

albo dodać modyfikator 'Smooth' i wybrać odpowiedni próg wygładzania.

Napisano
  • Autor

Dzięki bardzo. Wygląda na to, że to te unify. Teraz model wygląda dobrze, wtedy cienie miał nawet od strony słońca. I model nie jest low poly :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności