Szosz Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Witam wszystkich, zamiast rzucać się na modelowanie nie wiadomo jak skomplikowanych modeli czołgów czy samochodów, postanowiłem rozpocząć edukację od materiałów (refrakcja, refleksy, diffuse, opacity, displace bump....). Jako obiekt wybrałem Ziemię w kosmosie. Mapy z googla pościągane, trzy kulki i godzinami zabawy z ustawieniami (trochę tu, ciut bardziej tam itd. Referki nie łatwo znaleźć bo mam wrażenie, że wszystkie zdjęcia widoczne w google grafika pod każdym hasłem przedstawiają lepsze lub gorsze wizki... Takie wrażenie Matrixa... https://www.youtube.com/watch?v=8TTFvpEScHs https://www.youtube.com/watch?v=kJoMDq4AyLc TA JEST CHYBA NAJLEPSZA: Oto mój efekt do jakiego udało mi się dotrzeć i myślę, że jest całkiem niezły. Myślę, że to dobry moment pobawić się też postpro (caustics, lights etc), Do poprawienia są jeszcze chmury - troszkę za mało ich tu...https://imageshack.com/scaled/large/547/jgmb.jpg' alt='jgmb.jpg'>Uploaded with ImageShack.com[/img] Mam wrażenie, że dla postpro jest tu jeszcze poza ameryką sporo do odkrycia.
legomir Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 (edytowane) 1. To zdjęcia z Międzynarodowej stacji kosmicznej. Tu parę referek od NASA: Ogólnie rzecz biorąc to taka ziemia chociaż się nie wydaje to temat dość skomplikowany do realistycznego ustawiania. Choćby ta Twoja atmosfera to zwykła sfera z dużą przezroczystością na, której dodatku widać rozpraszające się światło. Widać to na pierwszy rzut oka i załamuje cały realizm. Potrzebowałabyś do tego raczej materiału(nie żadnych vray mtl ani mia_materialow(arch&desing w maxie), a zwykłego lamberta, bo po co ma się cokolwiek niepotrzebnie liczyc) Do tego dajesz mapkę falloff przyczepione jako maska dla opaccity, do diffuse(jak widać w zależności od referek, a krawędź jest zielona lub niebieska). Lądy są płaskie i nie odbijają światła chyba wgl, a woda to chyba płynny plastik linia brzegów wszędzie się odcina od wody to chyba wszystkie góry na plaże przerobili, do tego masz nieco zły kształt ziemi, która nie jest idealną kulą ale geoidą i jedna półkula jest większa od drugiej, detale niby subtelne, ale mózg jakoś to wychwytuje. Samo fizyczne zasymulowanie fizycznie co sie dzieje w atmosferze jest przeciwne do tego co się wydaje bardzo trudne, bo atmosfera działa trochę jak Sub Surfce Scatering, część promieni się od niej odbija jeśli padają pod określonym kątem, część przenika i zostanie pochłonięta część przenika i zostaje odbita, część z odbitych ponownie ją się odbija a atmosfery, a część przez nią przenika etc. Nie mówiąc o tym, że inaczej się to dzieje na różnych strefach lądu, wody, różnej wysokości etc. Czyli ogólnie rzecz biorąc keep working ;) Edit jeszcze by sie przydało sfakować fernela dla tej atmosfery nie wiem w czym robisz, ale to stary maykowy sposób: Edytowane 25 Czerwiec 2013 przez legomir
Szosz Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 Muszę znaleźć sposób właśnie na odbicia, te są stanie i psują też efekt. Generalnie właśnie ferfakcja na atmosferze dala dobry efekt, tylko z tymi refleksami na niej nie gra - na środku (kenia) widać delikatną czerwoną plamę, to refleks zreformowany na atmosferze i powinien być on w miejscach gdzie promienie za źródła światła padają stycznie do atmosfery,a nie prostopadle do niej. Jutro wrzucę ustawienia atmosfery.
Szosz Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 Z geoida nie przesadzalbym, czytałem trochę o ziemi i spłaszczenie w stosunku do wielkości jest w zakresie promili, więc nie powinno być widzialne w panoramie
legomir Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Wczoraj mi się już nie chciało ale zrobiłem Ci na szybko dokładny setup materiału na atmosfere(sampler info + ramp możesz zastąpić mapką falloff w maxie):
Szosz Napisano 18 Lipiec 2013 Autor Napisano 18 Lipiec 2013 Update: Ktoś może mi powiedzieć jak pozbyć się glowa za ziemią?? Efekty na słońcu (light direct) pochodzą z Post pro i powinny być widoczne tylko w momencie gdy jest słońce w kamerze, a streak widać cały czas (to jest drugi element, którego chciałbym się pozbyć). Star effect pochodzi z Environment i pomimo zmian glow behond zahaczone i odhaczone dalej świeci mi przez ziemię, Poza tym krytyka pod kątem efektów mile widziana. Nad materiałami na ziemi jeszcze pracuję - jak tylko spowrotem postawię Paintshopa to poprawię tekstury na displacement na kontynentach.
Szosz Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Napisano 19 Lipiec 2013 Szanowni koledzy jakieś pomysły, co by z miejsca ruszyć?
Szosz Napisano 21 Lipiec 2013 Autor Napisano 21 Lipiec 2013 Podziękował, no nic powalczę w poniedziałek sam nad tym felerem.
Gemin Napisano 21 Lipiec 2013 Napisano 21 Lipiec 2013 Nie jestem pewnym w 100%, ale wygląda to tak jakby obiekt, za którym znajduje się światło, był częściowo przezroczysty lub efekt nałożono na górnej warstwie. Jeśli nie możesz z tym nic zrobić na etapie renderingu, to w obu przypadkach powinno pomóc zastosowanie maski w odpowiednich klatkach animacji w trakcie postprodukcji. To taka moja ogólna propozycja ominięcia problemu. Być może jak dokładniej opiszesz sposób w jaki uzyskałeś dany efekt, to bardziej doświadczeni koledzy podadzą prostsze rozwiązanie.
Szosz Napisano 21 Lipiec 2013 Autor Napisano 21 Lipiec 2013 No właśnie chodziło chociaż o jakąś koncepcję, post uzupełnię w poniedziałek. Ziemia składa się z trzech warstw z czego dwie zew przeźroczyste, a ta w środku nie, no ale przez nią widać właśnie. Pokażę w poniedziałek materiały, ale ostatecznie ta mała to ostatecznie może być dobry pomysł
Szosz Napisano 23 Lipiec 2013 Autor Napisano 23 Lipiec 2013 Star z jakiegoś powodu pogryzł mi się z vray, nie wiem dlaczego nie mogłem znaleźć opcji żeby za obiektem się nie renderował. Z kolei w trakcie prac natknąłem się na inny problem. Światło we wnętrzu kuli, żeby nie wychodziło na zewnątrz w niekontrolowany sposób, wesoło na mnie nadanie na materiale atrybutu 2sided. No i piśmie czy skoro mam już 2sided to czy jest opcja, żeby z drugiej strony był inny materiał niż z pierwszej?
legomir Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 http://www.spot3d.com/vray/help/maya/150R1/vray2sided_params.htm Z helpa od Vr do May'i, bo mam go w ulubionych, ale tak samo jest w Maxie i XSI
Szosz Napisano 23 Lipiec 2013 Autor Napisano 23 Lipiec 2013 O rety pierwszy materiał Od góry hehe Nieźle, dzięki! Trochę poznałem do przodu i lada noc usmażę animację testową. Dzięki za Pomoc
Szosz Napisano 23 Lipiec 2013 Autor Napisano 23 Lipiec 2013 No to teraz dopiero mam twardy orzeszek do zgryzienia... Moja ziemia to kulka edit poly, w trakcie animacji chciałbym, żeby w czasie znikały z niej poszczególne poligony, ale jak ustawię Auto set i kolejno usuwam w edit poly poligony, to nie zapisują się usunięcia z siatki w czasie tylko od razu dziura na całej długości animacji się robi. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Dziura ma się robić dopiero od którejś klatki i w czasie stopniowo się powiększać.
legomir Napisano 24 Lipiec 2013 Napisano 24 Lipiec 2013 Użyj animowanej mapy opacity zamiast usuwania polygonów, mniej inwazyjne i łatwiejsze go kontrolowania rozwiazanie, jeśli dziura ma być okrągła to wstarczt radialny czarno-biały gradient, do tego jako pokombinujesz ze sprzężeniem particli i paru innych gradientów to możesz uzyskać ładny efekt.
Szosz Napisano 24 Lipiec 2013 Autor Napisano 24 Lipiec 2013 Spróbuję, jest top pomysł dobryi na oko nieco łatwiejszy i finalnie wizualnie lepsze. Myślałem jeszcze o bolean, ale Twój sposób, może być lepszy. Niedługo(może za miesiąc) pokażę finał pro publico bono.
Szosz Napisano 29 Lipiec 2013 Autor Napisano 29 Lipiec 2013 Lądy są płaskie i nie odbijają światła chyba wgl, a woda to chyba płynny plastik Cały czas jak nad tym pracuję, pamiętam o Twojej krytyce nt wody, ale coś mi tu nie pasowało. Widziałem dziesiątki tutoriali, które pokazywały jak zrobić wodę, ale referka z iss nie kłamie: Jeżeli jestem w błędzie to mnie wyprowadźcie, ale dał z kosmosu nie widać, a przy takim oddaleniu wodawpikselach właśnie zlewa się w jedną powierzchnię., a to że kamery ustawiłem tak, że słońce mi się w nią odbija, top tak 4 razy w ciągu animacji będę miał...
legomir Napisano 29 Lipiec 2013 Napisano 29 Lipiec 2013 Zróżnicuj nieco kolor wody, bo ma ona różną głębokość będzie ciekawiej dla oka, a na wodę to Ci normalka potrzebna, żeby nieco inaczej się odbijało czyli zwykły bump możesz dać w małym stopniu dodatkowo bumpa na mape refleciot
Szosz Napisano 29 Lipiec 2013 Autor Napisano 29 Lipiec 2013 Powoli do tego dochodziłem, myślę, że dostałeś sedna. To może być klucz do sukcesu jeśli chodzi o wodę, delikatnie zza. Difusa pacnąć. Lekkiegobumpa lub normalka Ot rozwiązanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się