Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Właśnie skończyłem stawiać szafę pod slave'y mojej małej domowej farmy. Dumnie unosząc zakrwawione ręce (dwa dni w garażu robią swoje) podrapałem się w czoło, a następnie przecierając spływającą po nim krew i smar zastanowiłem się nad jednym:

 

do tej pory pracowałem na głównej stacji która ma 8GB RAM, slave'y miały po 4GB. Chwilowo wyczerpałem swój budżet na sprzęt, więc kombinuję jak koń pod górkę. Mam jeszcze jeden sprzęt - dwa rdzenie, ogólnie nie za mocny, ale solidny - który też przydałoby się podłączyć, bo czemu nie. Jak mówi stare polskie przysłowie: im więcej, tym więcej. Problem tylko w tym, że ma to to tylko 2GB RAM, co odrobinkę mnie boli. W niedalekiej przyszłości dokupię, a teraz tylko zastanawiam się czy nie przyspieszyć odrobinkę jeszcze paru projektów i nie dodać tej panienki do mojej niewolniczej szafy.

 

Zastanawia mnie jedno: czy w przypadku gdy główna stacja robocza zżera jakieś ~4GB RAM na scenę, to czy tamta dodatkowa nie wykrzaczy się już przy ładowaniu i odmówi współpracy? Jaki taka różnica może wpłynąć na sytuację przy distributed rendering? Z takich dodatkowych spraw wspomnę, że używam systemów 64-bitowych, 3ds Maxa 2009 x64 i Vray'a.

 

Pozdrawiam i chętnie usłyszę wasze opinie, co by się wiedzą zaspokoić i ciekawość ugasić. :)

 

A tak przy okazji, naprawdę nie wiem skąd się wziął ten smar na moich łapach.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

gratuluje heroicznego wyczynu :)

 

Tak w skrocie - tak, render slaves moga ci odmowic wspolpracy jesli nie beda mialy wsytarczajaco RAMu zeby "połknąć" scene.

 

pozdrawiam

Napisano

Ależ dziękuję. ;)

 

Tak też myślałem... Parę tekstur i pewnie się zakrztusi na amen. No nic, trzeba będzie dokarmić RAMem po najbliższym zleceniu. Dzięki za post!

Napisano

Jeśli używasz max-a 2009 x64 to lepiej sprawdź czy więcej jak 3gb ramu ci zaadresuje. z tego co pamiętam to był pierwszy 64 bitowy max i on jeszcze nie adresował więcej ramu niż 3gb...dopiero max 2010 już to potrafił...

Napisano
Jeśli używasz max-a 2009 x64 to lepiej sprawdź czy więcej jak 3gb ramu ci zaadresuje. z tego co pamiętam to był pierwszy 64 bitowy max i on jeszcze nie adresował więcej ramu niż 3gb...dopiero max 2010 już to potrafił...

 

Chyba cos ci sie pomieszało. Pierwsza wersja Maxa posiadajaca wersje 32 i 64 bitowe to byl Max 9, nie 2009. Przez dlugi czas pracowalem na 9 a potem 2009 i nigdy nie bylo problemu z adresowaniem ramu.

Napisano
Chyba cos ci sie pomieszało. Pierwsza wersja Maxa posiadajaca wersje 32 i 64 bitowe to byl Max 9, nie 2009. Przez dlugi czas pracowalem na 9 a potem 2009 i nigdy nie bylo problemu z adresowaniem ramu.

 

Racja!,

 

pogmerało mnie się. Moja uwaga dotyczyła max-a 9 i miałem problem z adresowaniem ramu. Każda kolejna wersja działała już bez problemu iloscią ramu wieksza niż 3Gb. No ale to już historia....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności