GramiYoe Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Witam, męczę się od jakiegoś czasu z modelowanie toru wyścigowego. Zasada działania tor mniej więcej jak bobslejowy... Mam narysowany obrys toru powiedzmy poziom 0 oraz krawędzie band które po środku mają mieć od 1m do 1,8m (1m na prostych 1,8m na zewnętrznych wirażach. Środek zaznaczyłem na schemacie jako czerwony spline.... Czy jest jakaś metoda która umożliwi mi szybkie wyprofilowanie od białych krawędzi do czerwonej (czerwona tylko na górnej połowie - symetryczna do dołu) w sposób płynny i najlepiej żeby się dało kontrolować wysokość bandy? Szukałem w tutorialach oraz na youtube jednak nie znalazłem nic pomocnego. Macie jakieś pomysły? Będę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki... Pozdrawiam :)[ATTACH=CONFIG]90905[/ATTACH]
Kramon Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 Tak Curve+array nie wiem jaki odpowiednik tego jest w maxie ale jest to dosyć prosta sprawa. więc powinno być :>
GramiYoe Napisano 27 Czerwiec 2013 Autor Napisano 27 Czerwiec 2013 Heh, szukałem w necie o tym curve+array i nic przydatnego nie mogę znaleźć....szukam dalej.... Jakieś inne sugestie?
Dynamico Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 Może zainteresuj się modyfikatorem "loft". Daje możliwość zastosowania "przekrojów" (różnych) ułożonych wzdłuż ścieżki. Ogólny kształt toru - ścieżka, na niej rozmieszczasz przekroje, które kształtują końcowy wygląd toru. Oczywiście można to wszystko cały czas edytować - zmieniać kształt przekrojów i np. podnosić bandy, poprawiać ścieżkę, przesuwać przekroje na ścieżce. http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/mePortal.htm,topicNumber=d30e3670,hash=GUID-78A6D949-65A2-4E11-B51B-AC60B28599B6
GramiYoe Napisano 27 Czerwiec 2013 Autor Napisano 27 Czerwiec 2013 Dzięki Dynamico :) Właśnie tak zrobiłem, znalazłem koło 9 na Youtube :P Ale i tak dzięki może się przyda komu innemu :)
Rekomendowane odpowiedzi