Napisano 27 Czerwiec 201311 l Witam, chcę zrobić animację układania kostki. Kostka po kostce ma się ułożyć tworząc jakby falę. Czy muszę to robić obiekt po obiekcie i ręcznie przesuwać klatki czy jest na to jakaś szybka metoda?
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Niedawno byl nius np o tym toolsie http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/animators-tool-kit-atk Bez toolsa zrob to w ten sposob, ze zaznacz wszystkie obiekty na raz, postaw im klucze (np gora dol), nastepnie metoda selekcji obiektow(wczesniejsze-pozniejsze) przesuwaj klucze w czasie. Mozolna reczna robota, jednak powyzszy tool wlasnie to automatyzuje. Edytowane 27 Czerwiec 201311 l przez Traitor
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Autor dzieki za odpowiedz, skrypt by dal radę, ale mam 2009 maxa, a on dziala od 2010. nie chce sie nawet zainstalowac.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Można to zrobić tak a można to zrobić w prostszy niemal chamski sposób ;) Układasz drogę z kostki, robisz jakiegoś nulla jeżeli kostka jest w środku visibility on(nieco lepiej byłoby modyfikować visibility po kolorze i malować nullem rampa, ale wiecej kombinacji). Jeśli mają się wykładać to nieco trudniejsze, ale powiedzmy kostki pojawiają się pod kątem 180 stopni i kończą obrót na 0(na tych dwóch wartościach ustawiasz po prostu dla wszystkich kostek blokady rotacji z automatu) pod osią X w local rotation jako rotacje ustawiasz kwadrat odległości od kostek w set driver key czy jako się w maxie to zwie.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor legomir chyba nie zrozumiałeś lub ja tego co napisałeś Ty ;) Może inaczej, mam X obiektów z taką sama animację i chce po prostu przesunąć klatki kluczowe o jakaś wartość w każdej z nich czyli obiekt 1 klatki 0-10 obiekt 2 klatki 1-11, obiekt 3 klatki 2-12 itd
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Napisałem prosty skrypcik, który powinien Tobie pomóc. Zrób najpierw dummy (powinien mieć nazwę Dummy001, w innym przypadku zmień sobie jego nazwę w skrypcie), ustaw mu jakieś klatki kluczowe dla pozycji Z, np w klatkach 0,10,20, następnie numery klatek wpisz w tablicę o nazwie "kluczowe" w skrypcie. Teraz stwórz ileś tam boxów (ważne, żeby miały tę samą pozycję Z co dummy). Teraz zaznacz sobie boxy w odpowiedniej kolejności (pierwszy, drugi itd). Mając zaznaczone boxy wykonaj ten skrypt: kluczowe = #(0,10,20) pozycje = #() for k in kluczowe do at time k append pozycje ($Dummy001.position.z) animate on for p=1 to pozycje.count do for i = 1 to selection.count do at time (kluczowe[p]+i) selection[i].position.z = pozycje[p] Jeśli chcesz animować inny parametr niż pozycja Z to zmień jedną linijkę w skrypcie wedle potrzeb.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor dzieki Tamyl, robię wszystko tak jak opisałeś i mi wyskakuje: "unknown property: "position" in undefined";
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Na pewno nazwa dummy jest poprawna? Masz tu jak to powinno działać: http://www19.zippyshare.com/v/41867196/file.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto