zgred Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 Witam, chcę zrobić animację układania kostki. Kostka po kostce ma się ułożyć tworząc jakby falę. Czy muszę to robić obiekt po obiekcie i ręcznie przesuwać klatki czy jest na to jakaś szybka metoda?
Traitor Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 (edytowane) Niedawno byl nius np o tym toolsie http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/animators-tool-kit-atk Bez toolsa zrob to w ten sposob, ze zaznacz wszystkie obiekty na raz, postaw im klucze (np gora dol), nastepnie metoda selekcji obiektow(wczesniejsze-pozniejsze) przesuwaj klucze w czasie. Mozolna reczna robota, jednak powyzszy tool wlasnie to automatyzuje. Edytowane 27 Czerwiec 2013 przez Traitor
zgred Napisano 27 Czerwiec 2013 Autor Napisano 27 Czerwiec 2013 dzieki za odpowiedz, skrypt by dal radę, ale mam 2009 maxa, a on dziala od 2010. nie chce sie nawet zainstalowac.
legomir Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Można to zrobić tak a można to zrobić w prostszy niemal chamski sposób ;) Układasz drogę z kostki, robisz jakiegoś nulla jeżeli kostka jest w środku visibility on(nieco lepiej byłoby modyfikować visibility po kolorze i malować nullem rampa, ale wiecej kombinacji). Jeśli mają się wykładać to nieco trudniejsze, ale powiedzmy kostki pojawiają się pod kątem 180 stopni i kończą obrót na 0(na tych dwóch wartościach ustawiasz po prostu dla wszystkich kostek blokady rotacji z automatu) pod osią X w local rotation jako rotacje ustawiasz kwadrat odległości od kostek w set driver key czy jako się w maxie to zwie.
zgred Napisano 28 Czerwiec 2013 Autor Napisano 28 Czerwiec 2013 legomir chyba nie zrozumiałeś lub ja tego co napisałeś Ty ;) Może inaczej, mam X obiektów z taką sama animację i chce po prostu przesunąć klatki kluczowe o jakaś wartość w każdej z nich czyli obiekt 1 klatki 0-10 obiekt 2 klatki 1-11, obiekt 3 klatki 2-12 itd
Tamyl91 Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisałem prosty skrypcik, który powinien Tobie pomóc. Zrób najpierw dummy (powinien mieć nazwę Dummy001, w innym przypadku zmień sobie jego nazwę w skrypcie), ustaw mu jakieś klatki kluczowe dla pozycji Z, np w klatkach 0,10,20, następnie numery klatek wpisz w tablicę o nazwie "kluczowe" w skrypcie. Teraz stwórz ileś tam boxów (ważne, żeby miały tę samą pozycję Z co dummy). Teraz zaznacz sobie boxy w odpowiedniej kolejności (pierwszy, drugi itd). Mając zaznaczone boxy wykonaj ten skrypt: kluczowe = #(0,10,20) pozycje = #() for k in kluczowe do at time k append pozycje ($Dummy001.position.z) animate on for p=1 to pozycje.count do for i = 1 to selection.count do at time (kluczowe[p]+i) selection[i].position.z = pozycje[p] Jeśli chcesz animować inny parametr niż pozycja Z to zmień jedną linijkę w skrypcie wedle potrzeb.
zgred Napisano 28 Czerwiec 2013 Autor Napisano 28 Czerwiec 2013 dzieki Tamyl, robię wszystko tak jak opisałeś i mi wyskakuje: "unknown property: "position" in undefined";
Tamyl91 Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Na pewno nazwa dummy jest poprawna? Masz tu jak to powinno działać: http://www19.zippyshare.com/v/41867196/file.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się