Skocz do zawartości

skrypt ukladanie


zgred

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niedawno byl nius np o tym toolsie http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/animators-tool-kit-atk

 

Bez toolsa zrob to w ten sposob, ze zaznacz wszystkie obiekty na raz, postaw im klucze (np gora dol), nastepnie metoda selekcji obiektow(wczesniejsze-pozniejsze) przesuwaj klucze w czasie. Mozolna reczna robota, jednak powyzszy tool wlasnie to automatyzuje.

Edytowane przez Traitor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić tak a można to zrobić w prostszy niemal chamski sposób ;) Układasz drogę z kostki, robisz jakiegoś nulla jeżeli kostka jest w środku visibility on(nieco lepiej byłoby modyfikować visibility po kolorze i malować nullem rampa, ale wiecej kombinacji). Jeśli mają się wykładać to nieco trudniejsze, ale powiedzmy kostki pojawiają się pod kątem 180 stopni i kończą obrót na 0(na tych dwóch wartościach ustawiasz po prostu dla wszystkich kostek blokady rotacji z automatu) pod osią X w local rotation jako rotacje ustawiasz kwadrat odległości od kostek w set driver key czy jako się w maxie to zwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legomir chyba nie zrozumiałeś lub ja tego co napisałeś Ty ;)

 

Może inaczej, mam X obiektów z taką sama animację i chce po prostu przesunąć klatki kluczowe o jakaś wartość w każdej z nich czyli

obiekt 1 klatki 0-10

obiekt 2 klatki 1-11,

obiekt 3 klatki 2-12 itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem prosty skrypcik, który powinien Tobie pomóc.

Zrób najpierw dummy (powinien mieć nazwę Dummy001, w innym przypadku zmień sobie jego nazwę w skrypcie), ustaw mu jakieś klatki kluczowe dla pozycji Z, np w klatkach 0,10,20, następnie numery klatek wpisz w tablicę o nazwie "kluczowe" w skrypcie. Teraz stwórz ileś tam boxów (ważne, żeby miały tę samą pozycję Z co dummy). Teraz zaznacz sobie boxy w odpowiedniej kolejności (pierwszy, drugi itd). Mając zaznaczone boxy wykonaj ten skrypt:

 

kluczowe = #(0,10,20)
pozycje = #()

for k in kluczowe do
at time k append pozycje ($Dummy001.position.z)

animate on
for p=1 to pozycje.count do
	for i = 1 to selection.count do
		at time (kluczowe[p]+i) selection[i].position.z = pozycje[p]

 

 

Jeśli chcesz animować inny parametr niż pozycja Z to zmień jedną linijkę w skrypcie wedle potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności