Skocz do zawartości

Animacja: jazda figurowa na lodzie


asblaze

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kris_R... Proszę.... czepiaj się !!!! :) Czasem krytykę trzeba z pokorą przyjąć, szczególnie jesli jest rzeczowa :)

 

Pamietam o naturalności i asymetryczności :) nie powielam kluczy, każdy edytowany jest osobno :)

 

[EDIT]

Najtrudniejsze jest to, że przy ruchu z wielu rzeczy nie zdajemy sobie sprawy. Mam na myśli niekontrolowane swiadomie gesty. np. palce dłoni podczas chodzenia albo ustawienie barków. Z tymi kluczami bedę miał najwięcej problemów

[/EDIT]

 

Tutaj inne ujęcie tego samego ruchu, ale z siatką, z którą w miarę się dogadałem.

 

body_wjazd.avi

 

No... 4 sekundy animki załatwione :) jeszcze przez 5 sekund postoi, i 54 sec muzyki :) Najwyżej bedę ciął gotowy materiał :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Niestety trafiłem na poważny problem ;)

Może mi któryś z Was, drodzy memberzy pomoże.

 

Szkielet lali robi mi dowcip i w momencie kiedy podnoszę łapkę do góry kości ramienia i przedramienia zmieniają swoją skalę.

 

Fragmencik animki ze wspomnianym efektem (chwilę wcześniej jest wszystko ok. i nie patrzcie proszę na siatkę pod pachami i brak dynamiki w tym ostatnim ruchu)

problem.avi

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie :) Kilka uwag... po zakończeniu tak dynamicznego ruchu obrotowego masz zdecydowanie za mało czasu na zatrzymanie... od razu wychodzisz z tą postacią do finalnego gestu... za szybko... wytrzymaj tam troszkę

I jeszcze jedno... gdy jest zatrzymanie i wbicie uniesionej łyżwy w lód, to po chwli jest ta finalna poza z wyciągniętym palcem.. a co z nogą? Wędruje nagle, bez przeniesienia środka ciężkości ani rozpędu ku drugiemu punkowi podparcia... hmmm... była by gleba :) Albo zostaw tą nogę w spokoju, albo daj tam chwilkę na przeniesienie, bo tak to coś nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kris_R za rzeczowe uwagi :)

Co do środka ciężkości... masz rację.

Poprawiłem: poprawka_sc.avi

 

Wiem, że mało jest czasu na wychamowanie ruchu, ale niestety lala musi sie zbierać :) Muzyka nadaje rytm animce(dlatego tym razem z muzą).

Ale biorę sobie tą uwagę do serca, i najwyżej dziunia troszke wczesniej skończy kręcic piruetka ;)

To taka szybka robota, zalediwe 4 godziny, więc tylko szkic wejścia w combo. Wejście bedzie ze skoku, dlatego na początku fragment muzyczki :)

 

proba_combo.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :) Fajno fajno :) jedna rzecz rzuca mi się w oczy okrutnie... gdy lala jedzie na jednej nodze a drugą ma uniesioną wysoko i skręconą w kostce... zanim ją postawi na lodzie obraca do wyprsotu, ale strasznie mechanicznie... koniec rotacji powinien wypaść tuż przed postawieniem łyżwy na lód... zachowasz wtedy większą płynność ruchu... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris.... masz rację... jazda byłą zrobiona na pałę... obecnie w trakcie edycji ( w ogóle cały ruch jest mechaniczny w czasie jazdy :)

PRoto... masz prawo mieć...

1. Pozycja jest sexi (jak całe 12-letnie!!! dziewczynki z SM)

2. Model jest magnowy (niezależnie z jaką pozycją skończę, jedyne skojarzenie bedzie na "mydło-powidło" ;) i nawet przypomina jedną sajlorkę

3. Kamera jest na wprost palca (oryginalnie tak nie bedzie, więc lala bedzie strzelać na bok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sledze Twoja prace od prawie poczatku - jak narazie jest dobrze. ostatnia faza ruchu - kiedy rozklada rece na boki powinna nieco zwolic obroty - potem tak jak to zrobiles przyspiesz - jednak samo koniec troszke psuje efekt -mozna odniesc wrazenie jak by ta pania miala sie przewrocic. ale to nie powinno Ci sprawic klopotow

 

odwaliles kupe roboty ale jeszcze wiecej przed Toba

 

powodzenia

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok... dawno mnei nei było :P

 

Dzięki za wszystkie posty :)

 

Smart.. Kamera jest robocza tylko po to żeby pokazać jakos jazdę :) Praca nad samą dynamiką ujęć zajme się na końcu :) Ale nie planuje robic zwolnień. Akcja real time, brak detali. Kładę nacisk na płynność i naturalność ruchu postaci, nie kamery :) A co do ubranka.... hm... taki model. Jeden z celów jakie sobie postawiłem jest taki, że model modyfikuje tylko w stopniu ułatwiajacym rigowanie, ale przy mozliwie niezauważalnej zmianie geometri bryły. Mam nadzieje ze udało mi sie go osiagnać :)

 

Tomasz ... Masz rację... popracuję nad obrotami. Co do hamowania, to proszę jeszcze oceń jedną z poprzednich probek, tam gdzie kończy bokiem. (docelowo takie bedzie ujęcie) Jeśli w tym ujęciu wg Ciebie będzie sprawiac wrazenie "niepewnej" - Przeedytuje :)

I nie strasz proszę :) ja myślałem że mam już z górki :)

(EDIT)Poprawiłem hamowanie. Miło jest pracować z konstruktywna krytyką ;) Zapomniałem dodać, że mimo wszystko, dziewczyna się jeszcze uczy i jej jazda nie będzie perfect (muszę jakos zamaskowac fakt, ze sie na tym nie znam).

Przy naskoku podpiera się o lód ;) mam nadzieje że zdażę przygotować wywrotkę przy jakimś skoku ;) (/EDIT)

 

Mellodeque. Też masz rację :) Obecnie jazda w "jaskółce" jest wyciągnieta o 20 klatek jednak jeszcze jej nie wstawię bo kończy mi sie miejsce na serwerze :) ale ogólnie chyba lodowisko jest troche mniejsze niż na "pokazach mistrzów". - Pamietam sprawę :)

 

Tak na marginesie to jazdę oglądałem też tylko z moją, jeszcze wtedy, dziewczyną :) A pomysł na zrobienie animki z łyżwami zrodził sie tylko dzięki sexownemu modelowi P.

 

Dziękuję, pozdrawiam i zabieram sie za animkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że nic nie robię - doklejone kolejne 50 klatek do reszty

(jesli bedę pracował z prędkoscią 25 klatek dziennie to powinienem się wyrobić w czasie).

Lala tuż po wywaleniu kończy wstawać z lodu (niestety samego upadko jeszcze nie ma), ale żeby było ciekawie kamera przywiązana do helpera poruszajacego dziewczyną po lodzie :)

 

ciekawostka.avi

 

Byłem przerazony - ile błędów wyszło i jak to wygląda. ciekawe czy tak jest na prawdę :) Tomasz wykrakał tą robotę ;)

 

PS... niebawem bedę musiał usunać kilka wcześniejszych klipów z serwera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do upadku to całekim fajny ale spróbuj by upadła bardziej na udo niż na rzepkę bo po czymś takim to by się raczej nie podniosła (no chyba, że to scena końcowa:)

Spróbuj wyeliminować garba (gdy leży) i rozszczepić jej palce lewej dłoni przed upadkeim (małe zięcie łokcia było by mile widziane)

Ogólnie super... Trzymaj tak dalej (a się w limicie nie zmiścisz :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haaahahaha Nie nie..... man... nie chwyciłeś sprawy ;) aż taki złosliwy nie jestem zeby wstawiać filmy od tyłu ;) Ona nie pada na rzepkę tylko z niej wstaje, otrzepuje ręce i wraca do dalszego programu. wszystko wyjaśni sie po dzisiejszym nocnym updacie, bo właśnei bedę edytował samą gleble ;)

 

Jendak.... przy załozeniu że to cofajacy sie film, masz pełną rację, przy takim upadku kosć uda złamana w 2 miejscach i wybita z miedicy i rzepka do wymiany ;))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.... postanowiłem was nie męczyć ciągłymi... bezsensownymi updateami....

 

Powiem tyle,że popracowałem troche nad rozplanowaniem czasowym upadku i zrobiłem wyjście ze skoku doprowadzajacego do niego. Pozostało mi jeszce 200 klatek animacji głównej. Potem tylko zanimowac włosy i mimikę twarzy a na koniec dodać jakieś środowisko.

 

Kris... zmusiłeś mnie do sciągnięcia z sieci różnych upadków :)

I przy założeniu, że nie jest to upadek z cyklu "dobijcie mnie, już nie mogę" ale "zesram się, a nie dam się" to timing wydaje mi sie ok.

 

Mam nadzieję że nie zniechęci to Ciebie do dalszego opiniowania mojego wątku ;)

I od razu mam pytanie. nei rozumiem cześci regulaminu dotyczącej przygotowania prac do nominacji. CZy mogęprosic o wyjaśnienie?

BO wydaje mi sie zę muszę przeedytować pierwotny wątek. opisac w nim co chce zrobic, co jest zrobione i nad czym będę przez czas od nominacji do zamkniecia bitway pracował, oraz zamieścił przygotowany materiał

 

Dzieki wszystkim za komentarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko asblaze :) Mnie tam nic nie zniechęci od zaglądania do tego wątku...

Jak Ci się wydaje że timing jest ok, to tak zostaw... spoko. Pamiętaj że to Twoja anima i Ty tutaj jesteś królem...

Co do przygotowania materiału to chodzi chyba o to, że nie każdy z jurorów tutaj zagląda więc trzeba dać im coś, na co rzucą okiem i wybiorą te pracki, w których jest największy potencjał.. nie martw się.. to są stare wygi i naprawdę niewiele trzeba żeby zobaczyć "na co kolesia stać"... wystarczy czasami rzut okiem...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kris_R.. i tak wiem ze musisz zaglądać żebym nie przemycił tutaj niedozwolonych treści ;)

 

Właśnie doczytałem, że termin jest przedłużony więc nie będę miał wyrzutów sumienia idąc dzisiaj na imprezę a nie siedzę nad kluczami;)

 

A nie powiem... skład Jury mnie powalił... zrobiła się poważna impreza i mam nadzieje że nasze (walczących) prace będą tego warte :)

hmm...znowu zwątpiłem w swoje siły ;)

 

NO nic... jak sie w życiu po ryju nie dostanie to człowiek sie niczego nie nauczy :)

 

Pozdrawiam wszystkich walczących i kibiców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... właśnie zrozumiałem potęgę która tkwi w kontrolerze LINK CONSTRAINTS!!!

Szkoda że tak późno, szkoda ze w tej animcje jeszcze go nie użyję :(

Opuszczam ten piękny kraj na miesiąc, ale na deadline sie wyrobię :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na ten upadek i coś mi nie pasowało... gęba mi się śmiała, bo wygląda świetnie a jednocześnie coś mi nie dawało spokoju... no i mam :) kierunek upadku się nie zgadza... niby banał, a jednak psuje wrażenie.... taka trajektoria ruchu, byłaby prawdziwa dla ustanego skoku, ale gdy laska traci przyczepność to trochę tak, jakby wypadała z orbity... i wypadkowa wypada trochę inaczej. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności