Napisano 4 Lipiec 201311 l Witam szanowne towarzystwo :) pytanie od początkującego: Po uzyciu smoothing groups na ścianie która ma idealnie proste poligony, pojawiają sie jakby kontury (rysy czy jak to nazwac :) ), jest to spowodowane prawdopodobnie tym ze niekture z tych poligonów majol wiencej niz 4 edge (majol je dla tego zeby polonczyc je z poligonami odstającej od tej ściany platformy) jak uniknąc niepoządanego efektu bez przemieniania wszystkich poligonów 4 edge? albo jakis fajny oszczendny sposób aby zamienic wszyskie polly w 4edge ale wszytko fajnie wyglondalo ? oczywiscie zamiszczam print screena zeby mozna było skumac o co mi chodzi (mam nadzieje ze zabardzo nie zakrencilem :) )[ATTACH=CONFIG]90985[/ATTACH]
Napisano 4 Lipiec 201311 l jeżeli smooting miał ci ładnie zaokraglic krawedzie to chyba nietrafiony pomysł.Ja bym zastanowił sie nad wykorzystaniem Chamfera,chcesz mieć ładnie zaokraglone,dajesz wiekszą wartośc aż do porządanego efektu
Napisano 4 Lipiec 201311 l zainteresuj sie "Polygon Smoothing groups" w modyfikatorze Edit Poly. Najlatwiej jest zaznaczyc czesc geometrii i kliknac Auto Smooth (ew. zmien threshold po prawej). Po wiecej info F1. P.S. mam nadzieje ze jezyk polski nie jest Twoim pierwszym jezykiem :)
Napisano 4 Lipiec 201311 l Autor hej, dzienki za odpowiedz :) na tych sreem shotach wlasnie wykozystalem Auto Smooth, a jak zmienie treshhold po prawej nawet na maksa to nic niezmienia, chodzi o to ze rysy na pionowych poligonach wychodzol po uzyciu auto smooth i pojawaijol sie tylko na poligonach kture mają wiencej jniz 4 edge. p.s zawsze mialem paly z dyktand, o sory raz mialem 2= :) - - - Połączono posty - - - dzienki za odpowiedz. nie krawendzie są ok chodzi o te kreski na pionowych poligonach po uzyciu smooth
Napisano 4 Lipiec 201311 l no to wytłumacz po kiego ci te smooth.Plaszczyzny masz równe (screen1),robiac Chamfera zaokraglisz boki (screen3) wiec nie łapie po co to robisz,smooth czasami robi odwrotnie niż sie od niego oczekuje.
Napisano 4 Lipiec 201311 l Autor potrzebny mi smooth poniewaz chce nalozyc noise modifier , a jak go zakladam to i tak widac te kreski na poligonach. Chce poprostu dodac noise z smooth wtedy bende mial efekt jaki oczekuje, a jak dodam noise bez smootha to wyglonda kanciasto. daje następny print screen i z góry dzienki za odpowiedzi :)
Napisano 4 Lipiec 201311 l zainstaluj sobie jakiś słownik w przeglądarce bo aż boli jak się czyta twoje posty..
Napisano 5 Lipiec 201311 l Jeżeli chcesz użyć wygładzania lub modyfikatorów typu smooth to raczej pewne, że będą Tobie wychodziły takie "buraki". I chyba musisz zadbać o prawidłową siatkę. P.s. sorry też inaczej się pisze ;-)
Napisano 6 Lipiec 201311 l Może włącz jakąś korektę tekstu w przeglądarce, bo aż się słabo robi próbując czytać co Ty piszesz :/
Napisano 10 Lipiec 201311 l Autor Dzienki ludzie, za wszystkie rady , nawet dla tych co tylko krytykowali moją grame a zadnej rady nie dali (zawsze mialem problem z gramą, choc nigdy w życiu mi to nieprzeszkadzało). wyjeście jest tylko jedno chyba, zrobic poprawną topologie z 3 i 4 edge polly, ponieważ jak nałoże texture na model to i tak te buraki mozna dostrzeć, dzienki jeszcze raz 3majcie sie
Napisano 10 Lipiec 201311 l Autor hej, dzienki wszystkim za rady, nawet tym co tylko krytykowali moją grame a rady zadnej nie dali. musze poprostu porawną topologie zrobic z 3 i 4 edge na poligonach, bo nawet jak nałoże texture to i tak widac te buraki,. Pozdro dla wszytkich 3majcie sie - - - Połączono posty - - - o ja myślałem ze niewysłałem tego pierwszego posta, ahhh lol
Napisano 10 Lipiec 201311 l Żeby modyfikator smooth dobrze wyglądał musisz zadbać o topologie siatki, powinieneś raczej trzymać się czworokątów, i kombinować tak by z nich była zbudowana.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto