Goiaba Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Witam, Mam taki problem, Nakładam na obiekt ( powiedzmy bardzo prosty niech to będzie box ) teksturę drewna, jako bitmap używam tekstur firmy Arroway o bardzo dobrej jakości, jako modyfikator mapujący używam Unwrap UVW, i w czym rzecz. . . czysto teoretycznie tekstura której używam powinna być dobra do za mapowania obiektu który ma blisko 3m, ja nakładam ją na obiekt który ma może 40 - 50 cm wysokości i tektura przy wyrenderowaniu oraz na viewporcie jest rozciągnięta, jak w Unwrap UVW - Edit rozciągnę mój obiekt tak 2x może 3 to tekstura robi się ok, ale z kolei wiadomo pojawiają się na obiekcie miejsca gdzie widać powielanie mapy. Czy możecie mi powiedzieć Co robię źle ?? Ewentualnie wskazać jakiegoś tutoriala szukałem dość długo ale jakoś nie radze sobie z tym problemem :/
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Na zwykłym prostopadłościanie wystarczy UVWmap z zaznaczoną opcją box. Zaraz poniżej masz trzy "okienka", w które wpisujesz rzeczywiste wymiary jakie reprezentuje tekstura. Teraz wszystko zależy od rozmiarów boxa.
Goiaba Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 :) Umownie określiłem to mianem Box-a :) Wiem, że box-a najłatwiej za mapować przy pomocy UVW Map, Natomiast ja mapuje mebel wykonany z drewna, słoje muszą się układać w ścielcie określane strony. Dużo łatwiej jest mi użyć modyfikatora Unwrap. tym bardziej że czaszami pojawiają się gdzieś jakieś wcięcia, miejsca łączeń. w takich przypadkach często zwykły UVW gubi się.
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Też robię meble, może nie "stylowe" tylko biurowe, i poza uvwmap + box nie potrzebowałem Unwrap. Ale oczywiście u Ciebie może być inaczej. Może masz w parametrach tekstury tiling zwiększony? A jakich map Arroway używasz. Tam są również takie 300cm długie ale tylko na 20 cm szerokie.
Goiaba Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 No właśnie używam tych najdłuższych ale i najwęższych zarazem, zresztą do moich mebli często w zupełności to wystarcza, bo są to konstrukcje szkieletowe a nie lite. Co do tilingu to nie bawię się nim w przypadku tekstur bitmapowych, jest standardowo na 1.0 . Jak bym to renderował w rozdzielczości nie wiem 1920x 1080 to bym nie robił problemu, ale puszczam rednery w formacie 50x70 cm i już przy takim wydruku trochę to razi w oczy tym bardziej że zaraz muszę zrobić model wieszaka wraz z oteksturowaniem a on już nie ma 40 - 50 cm wysokości tylko 180 :/ i tam już będzie kaszanka
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 A może łatwiej zbudować wieszak z mniejszych elementów składowych i nie "bawić" się w Unwrap?
Goiaba Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 No własnie nie tędy droga :( Kązdy element musi być z jednego kawalka, tym bardziej że potem dochodzi EdgeChEx by ładnie wygładzić krawędzie, w dodatku elementy muszą być zrobione ze sklejki, wiec na bokach musi się pojawić i taka faktura, jak to rozbije na parę elementów to sie kaszanka zrobi . . . :( i taka dziubanina ze nigdy tego ładnie nie dopasuje
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]91004[/ATTACH] Tak "na szybko". Tylko mapowanie box. Nie miałem na myśli dzielenia na pojedyncze "boki". Zawsze można płaszczyzny, na których ma być przekrój sklejki zamapować innym materiałem (inne ID). Ja tak robię sklejkę. Co to za wieszak. Jakiś model dostępny w handlu? Jak możesz to pokaż ten wieszak. Edytowane 5 Lipiec 2013 przez Dynamico
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się