Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi.

 

Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map.

 

W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić.

 

wizytowkanauka.jpg

 

 

Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa.

 

Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

pamiętaj tylko, że powlekanie i tłoczenie to raczej praca dla drukarza i sporo będzie kosztować w porównaniu do standardowej usługi. Zapytaj tez lepiej w drukarni jaki margines ma mieć tłoczenie - ale to pewnie po ustaleniu papieru.

Napisano
Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi.

 

Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map.

 

W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić.

 

wizytowkanauka.jpg

 

 

Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa.

 

Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]

 

to sie nazywa spot uv, przygotowujesz maske dla drukarni (przynajmniej ja tak robie) i oni to tlocza i nakladaja gloss. zapytaj w drukarni.

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk?

 

Pozdrawiam

Napisano
Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk?

 

Pozdrawiam

 

a to juz jest lenistwo :)

bialy = refleks, czarny = jego brak.

Napisano

hmm, czyli tak jak bump i tak tez na logikę próbowałem, jednak nie wychodzi mi to do końca... tak jak chce, może kwestia światła w studiu. Jednak chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc (wspominałem na początku, że pytanie może być dla większości błahe :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności