tomjacki Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi. Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map. W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić. Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]
Orangegraphics Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 musisz drukować z lakierowaniem lakierem selektywnym, jasne że się da:) będziesz musiał drukarni przygotować czarno białą maskę gdzie ma być lakier
olaf Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 pamiętaj tylko, że powlekanie i tłoczenie to raczej praca dla drukarza i sporo będzie kosztować w porównaniu do standardowej usługi. Zapytaj tez lepiej w drukarni jaki margines ma mieć tłoczenie - ale to pewnie po ustaleniu papieru.
Maniuszka Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 Takie zapytanie o lakier wybiorczy skieruj do drukarni offsetowej. Na cyfrze Ci tego nie wydrukuja. SGS II
VoNd Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi. Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map. W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić. Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH] to sie nazywa spot uv, przygotowujesz maske dla drukarni (przynajmniej ja tak robie) i oni to tlocza i nakladaja gloss. zapytaj w drukarni.
tomjacki Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Napisano 9 Lipiec 2013 Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk? Pozdrawiam
VoNd Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk? Pozdrawiam a to juz jest lenistwo :) bialy = refleks, czarny = jego brak.
tomjacki Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Napisano 9 Lipiec 2013 hmm, czyli tak jak bump i tak tez na logikę próbowałem, jednak nie wychodzi mi to do końca... tak jak chce, może kwestia światła w studiu. Jednak chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc (wspominałem na początku, że pytanie może być dla większości błahe :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się