Jump to content

Wizytówka kontrola refleksów


Recommended Posts

Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi.

 

Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map.

 

W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić.

 

wizytowkanauka.jpg

 

 

Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa.

 

Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

pamiętaj tylko, że powlekanie i tłoczenie to raczej praca dla drukarza i sporo będzie kosztować w porównaniu do standardowej usługi. Zapytaj tez lepiej w drukarni jaki margines ma mieć tłoczenie - ale to pewnie po ustaleniu papieru.

Link to comment
Share on other sites

Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi.

 

Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map.

 

W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić.

 

wizytowkanauka.jpg

 

 

Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa.

 

Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]

 

to sie nazywa spot uv, przygotowujesz maske dla drukarni (przynajmniej ja tak robie) i oni to tlocza i nakladaja gloss. zapytaj w drukarni.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk?

 

Pozdrawiam

 

a to juz jest lenistwo :)

bialy = refleks, czarny = jego brak.

Link to comment
Share on other sites

hmm, czyli tak jak bump i tak tez na logikę próbowałem, jednak nie wychodzi mi to do końca... tak jak chce, może kwestia światła w studiu. Jednak chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc (wspominałem na początku, że pytanie może być dla większości błahe :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy