Napisano 9 Lipiec 201311 l Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi. Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map. W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić. Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH]
Napisano 9 Lipiec 201311 l musisz drukować z lakierowaniem lakierem selektywnym, jasne że się da:) będziesz musiał drukarni przygotować czarno białą maskę gdzie ma być lakier
Napisano 9 Lipiec 201311 l pamiętaj tylko, że powlekanie i tłoczenie to raczej praca dla drukarza i sporo będzie kosztować w porównaniu do standardowej usługi. Zapytaj tez lepiej w drukarni jaki margines ma mieć tłoczenie - ale to pewnie po ustaleniu papieru.
Napisano 9 Lipiec 201311 l Takie zapytanie o lakier wybiorczy skieruj do drukarni offsetowej. Na cyfrze Ci tego nie wydrukuja. SGS II
Napisano 9 Lipiec 201311 l Witam, pytanie może i prozaiczne, ale nie znalazłem jeszcze na to odpowiedzi. Czy da się sterować jakaś mapą tekstury, aby symulować moc odbić na danym kawałku materiału? Chodzi mi o taką samą zasadę działania jak np. działa bump map. W razie nie jasności wrzucam obrazek, co chciałbym zrobić. Zaznaczone elementy chciałbym, aby były na wysoki połysk i do tego delikatny bump reszta matowa. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]91027[/ATTACH] to sie nazywa spot uv, przygotowujesz maske dla drukarni (przynajmniej ja tak robie) i oni to tlocza i nakladaja gloss. zapytaj w drukarni.
Napisano 9 Lipiec 201311 l Autor Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk? Pozdrawiam
Napisano 9 Lipiec 201311 l Dzięki za szybką odpowiedź informację te mi się z pewnością przydadzą, bo wizytówka niebawem trafi do druku, jednak może mało sprecyzowałem pytanie. :) Chodzi mi o ustawienie tekstury pod render np w v-ray'u którą mapą sterujemy właśnie te refleksy: gdzie ma być mat, a gdzie połysk? Pozdrawiam a to juz jest lenistwo :) bialy = refleks, czarny = jego brak.
Napisano 9 Lipiec 201311 l Autor hmm, czyli tak jak bump i tak tez na logikę próbowałem, jednak nie wychodzi mi to do końca... tak jak chce, może kwestia światła w studiu. Jednak chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc (wspominałem na początku, że pytanie może być dla większości błahe :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto