Napisano 13 Lipiec 201311 l Witam. Ostatnio napotkałem na pewien problem związany ze wstawianiem tła do poszczególnych viewportów (front,top,left) za pomocą Viewport Background. Mianowicie, gdy wstawiam blueprint do tychże viewportów i zaczynam przybliżać i oddalać dany widok to on skaluje się tak jak na załączonym obrazku. Czy ktoś z was miał kiedyś podobny problem, rozwiązał go lub może mi pomóc w jego rozwiązaniu? Pozdrawiam
Napisano 14 Lipiec 201311 l Blueprinty lepiej wstawiać na plane'ach i wyłączać mozliwość ich zaznaczenia. Tu masz fajny tutorial na ten temat: http://www.the-blueprints.com/tutorials/3dmax/ Jeżeli jednak chcesz jako background, to przełącz na Direct3D, i włącz w ustawieniach blueprinta opcję "Lock Zoom/Pan" czy jakoś podobnie (piszę z pamięci). Edytowane 14 Lipiec 201311 l przez Ajgor
Napisano 14 Lipiec 201311 l Tak jak pan UP. Jednak najlepiej ci będzie faktycznie użyć "Plejnów" bo będziesz mógł sobie skakać pomiędzy viewportami za pomocą skrótów. - - - Połączono posty - - - Tak jak pan UP. Jednak najlepiej ci będzie faktycznie użyć "Plejnów" bo będziesz mógł sobie skakać pomiędzy viewportami za pomocą skrótów.
Napisano 14 Lipiec 201311 l @Ajgor miałem już wcześniej takie same ustawienia jak podałeś czyli Direct3D i w ustawieniach View background > Lock Zoom/Pan i Match Bitmap. Chciałbym jednak rozwiązać problem z wyświetlaniem na viewportach zamiast robić na plejnach. Ten sposób, który chcę zastosować znam z Digital Tutors i wydaje mi się dużo łatwiejszy przy modelowaniu samochodów.
Napisano 14 Lipiec 201311 l A próbowałeś zrestartować Maxa ? Na DT radzili w tym tutku aby zrestartować Maxa jeśli coś "nie trybi" po zabawie z Viewport Background.
Napisano 14 Lipiec 201311 l No wiesz robiłem to wiele razy nawet uruchamiając maksa od nowa. Kombinowałem z różnymi opcjami w Display Drivers - nic nie pomogło. Może to wina słabej integry na moim laptopie (rodzina mikroukładów Mobile Intel 945 Express). Pracuję na wersji 3ds Max 2009.
Napisano 14 Lipiec 201311 l Rozwiązanie problemu: Rozwiązałem swój problem. Wszystkie blueprinty muszą być tego samego rozmiaru (rozdzielczości). W przeciwnym wypadku referencje na innych viewportach będą zachowywały się jak na obrazkach wyżej. Pozdrawiam i polecam ustawianie w ten sposób blueprintów, gdyż modeluję się o wiele bardziej komfortowo (viewport perspective mamy wtedy pusty, nic nam go nie zasłania).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto