Gość Spolegliwy Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Witam. Ostatnio napotkałem na pewien problem związany ze wstawianiem tła do poszczególnych viewportów (front,top,left) za pomocą Viewport Background. Mianowicie, gdy wstawiam blueprint do tychże viewportów i zaczynam przybliżać i oddalać dany widok to on skaluje się tak jak na załączonym obrazku. Czy ktoś z was miał kiedyś podobny problem, rozwiązał go lub może mi pomóc w jego rozwiązaniu? Pozdrawiam
Ajgor Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 (edytowane) Blueprinty lepiej wstawiać na plane'ach i wyłączać mozliwość ich zaznaczenia. Tu masz fajny tutorial na ten temat: http://www.the-blueprints.com/tutorials/3dmax/ Jeżeli jednak chcesz jako background, to przełącz na Direct3D, i włącz w ustawieniach blueprinta opcję "Lock Zoom/Pan" czy jakoś podobnie (piszę z pamięci). Edytowane 14 Lipiec 2013 przez Ajgor
Zernat Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 Tak jak pan UP. Jednak najlepiej ci będzie faktycznie użyć "Plejnów" bo będziesz mógł sobie skakać pomiędzy viewportami za pomocą skrótów. - - - Połączono posty - - - Tak jak pan UP. Jednak najlepiej ci będzie faktycznie użyć "Plejnów" bo będziesz mógł sobie skakać pomiędzy viewportami za pomocą skrótów.
Gość Spolegliwy Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 @Ajgor miałem już wcześniej takie same ustawienia jak podałeś czyli Direct3D i w ustawieniach View background > Lock Zoom/Pan i Match Bitmap. Chciałbym jednak rozwiązać problem z wyświetlaniem na viewportach zamiast robić na plejnach. Ten sposób, który chcę zastosować znam z Digital Tutors i wydaje mi się dużo łatwiejszy przy modelowaniu samochodów.
Zernat Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 A próbowałeś zrestartować Maxa ? Na DT radzili w tym tutku aby zrestartować Maxa jeśli coś "nie trybi" po zabawie z Viewport Background.
Gość Spolegliwy Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 No wiesz robiłem to wiele razy nawet uruchamiając maksa od nowa. Kombinowałem z różnymi opcjami w Display Drivers - nic nie pomogło. Może to wina słabej integry na moim laptopie (rodzina mikroukładów Mobile Intel 945 Express). Pracuję na wersji 3ds Max 2009.
Gość Spolegliwy Napisano 14 Lipiec 2013 Napisano 14 Lipiec 2013 Rozwiązanie problemu: Rozwiązałem swój problem. Wszystkie blueprinty muszą być tego samego rozmiaru (rozdzielczości). W przeciwnym wypadku referencje na innych viewportach będą zachowywały się jak na obrazkach wyżej. Pozdrawiam i polecam ustawianie w ten sposób blueprintów, gdyż modeluję się o wiele bardziej komfortowo (viewport perspective mamy wtedy pusty, nic nam go nie zasłania).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się