keid Napisano 22 Lipiec 2013 Napisano 22 Lipiec 2013 Witam, Chcę zaanimować obiekt po Splinie, jednak jest pewien problem. Obiekt nie wykonuje płynnego ruchu na wierzchołkach tej krzywej. Mianowicie występują tak jakby małe szarpnięcia? Obiekt dodatkowo jest ręcznie animowany na klatkach kluczowych (rotacje). O ile te szarpnięcia można jakoś przeboleć to obiekt w różnych wierzchołkach tak jakby wyrównuje się do jakiejś pozycji, przez co muszę porobić masę klatek kluczowych określając pozycje obiektu w miejscu koło wierzchołka. Powiedzmy, że na odcinku A-B-C jest ok, jednak od raz po przejściu obiektu przez wierzchołek C, obiekt drastycznie obraca się o 180 stopni. Dlaczego?
Szosz Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 Popatrz jakiego rodzaju Masz punkty tego splina. Jeżeli masz cornery to zmień je na bezier. Co do samych zmian to sprawdzaj punktu kluczowe, najlepiej dla danego obiektu rozwiń okno szczegółowe czasu (taki przycisk z taśmą filmową po lewej stronie na wysokości suwaka czasu) i przesledz krzywe przemieszczania w czasie około x y z i też nadaj punktom charakter. Bezier i kombinuj z kominkiem, aż osiągniesz Efekt. Założyłem, że działasz w Maxie
Juzwa Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 Euler ci sie spier.... :P W graph edytorze masz w toolsach czy gdzies Euler Filter i on naprawi ci rotacje
keid Napisano 23 Lipiec 2013 Autor Napisano 23 Lipiec 2013 Naprawi samą rotację wygładzając coś czy naprawi tą sytuacje co się dzieje po odcinku C ? Nie mam po prostu możliwości tego sprawdzić - stąd to pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się