Skocz do zawartości

Ruch po Spline


keid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcę zaanimować obiekt po Splinie, jednak jest pewien problem. Obiekt nie wykonuje płynnego ruchu na wierzchołkach tej krzywej. Mianowicie występują tak jakby małe szarpnięcia? Obiekt dodatkowo jest ręcznie animowany na klatkach kluczowych (rotacje). O ile te szarpnięcia można jakoś przeboleć to obiekt w różnych wierzchołkach tak jakby wyrównuje się do jakiejś pozycji, przez co muszę porobić masę klatek kluczowych określając pozycje obiektu w miejscu koło wierzchołka.

Powiedzmy, że na odcinku A-B-C jest ok, jednak od raz po przejściu obiektu przez wierzchołek C, obiekt drastycznie obraca się o 180 stopni.

Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popatrz jakiego rodzaju Masz punkty tego splina. Jeżeli masz cornery to zmień je na bezier.

Co do samych zmian to sprawdzaj punktu kluczowe, najlepiej dla danego obiektu rozwiń okno szczegółowe czasu (taki przycisk z taśmą filmową po lewej stronie na wysokości suwaka czasu) i przesledz krzywe przemieszczania w czasie około x y z i też nadaj punktom charakter. Bezier i kombinuj z kominkiem, aż osiągniesz Efekt.

 

Założyłem, że działasz w Maxie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności