Jump to content

3ds Max: problem z wypalaniem normalki


lestat85
 Share

Recommended Posts

Hej,

piszę ponieważ mam problem z którym do tej pory się nie spotkałem. Podczas bakeowania normalki z hi poly do low poly wypala mi tylko około połowę tekstury, reszta jest czarna. Nie wiem o co chodzi zwłaszcza że do tej pory wypalałem dziesiątki tekstur i nic takiego się nie działo. UV set zrobiony prawidłowo. Paradoksalnie jeśli odwrócę całą UV-kę o 90 stopni to wypala już nieco więcej ale nadal około 25% jest czarne i nie wypalone. Bakeuje w scanline ze standardowymi ustawieniami (nic nie zmieniałem) - zawsze tak robię żeby sprawdzić czy się wszystko prawidłowo wypala zanim pozmieniam jakiekolwiek ustawienia bo - na potrzeby testów - tak jest szybciej.

pozdrawiam!

Wstawiam uv set i jak to wygląda po wypaleniu:

http://imageshack.us/photo/my-images/13/d2o5.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/694/83wy.jpg/

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odzew Deshu, ale to nie to. Problem rozwiązany xView przyszedł z pomocą. Pozwolicie że zacytuję:

"Overlapping Faces

Highlights interpenetrating, coplanar faces. This should be avoided when possible to prevent rendering anomalies. "

i tyle na ten temat. Problem rozwiązany.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy