Skocz do zawartości

Scena 3D - III podejście pod internala, cd.2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam dawno mnie nie było na forum ale walka z Lightwave jest ciężka (nie zamierzam opuścić tego programu ze względu na łatwość tworzenia obiektów, oraz dlatego że czuję do niego sentyment ze względu na to że pracę zaczynałem na Lightwave jescze na Amidze - to były czasy :-)

Do rzeczy - III podejście (wcześniejsze były totalną klapą) już coś widać,

jest to tylko część sceny - celem ma być częś pokoju ze stołem krzesłami itp.

Po opanowaniu (po kilku miesiącach walki z programem) w stopniu podstawowym oczywiście umiejętności tworzenia scen typu "internal" postanowiłem coś zrobić. Nie polecam nikomu tego typu scen w LW - trzeba stanąć na głowie żeby coś wychodziło (ciężko jest uzyskać odpowiedni poziom radiosity w scenach - a po zastosowaniu oświetlenia typu "area" prędzej wyrośnie broda do pasa niż się skończy rendering).

Oczywiście tradycyjnie nie ma tej "żylety" i czystej realistyki w scenie (pracuję nad tym cały czas!) tak jak w 3D Max.

Pozdrawiam.

PS

Czy ktoś na tym forum tworzy w LW?

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Scena jest na podstawie zdjęcia nie chciałem nic zmieniać, oczywiście widok z kamery będzie inny.

Napisano

Jak na LW to niezły render... narazie podoba mi się.. czekam na finał..

Napisano

ładne światełko i render, nigdy nie pracowałem na LW ale widziałem kiedyś filmik pokazowy i zrobił na mnie spore wrażenie :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Naprawde ladne, mysle,ze gdybys nie powiedzial, ze to LW to wielu mniej zaawansowanych grafikow myslalaby, ze to Max ;]

 

Wyobrazam sobie ile pracy cie to oswietlenie kosztowalo ;]

 

Pozdrawiam!

Napisano

Przedstawiam dalszą częś (co prawda jeszcze pusto i część obiektów nie ustawiona po względem tekstur i oświetlenia - ale coś widać).

Generowane w FPrime, zrzut robiony po trzech godzinach więc sporo jeszcze szumu.

Napisano

bardzo podoba mi sie wczesniejszy render , ten rowniez jest dobry ale moze bys pomyslal nad tym czyms zielonym na krzeslach ? jakos mieszane uczucia co do tego. Ale scenka fajna

Napisano

W między czasie tworzenia nowych objektów do sceny "Pokój" zrobiłem mały eksperyment (zawsze uważałem Maxa3D za wzór renderingu - chodzi mi o render V-Ray)

Oto małe porównanie z Lightwave 3D.

Różnice są dlatego że nie miałem takiej samej mapy HDRI.

Napisano

Następna częć - oczywiście radiosity Low (6 godz. renderingu)

Napisano

Niestety Celeron 1.2 (naszczęście 512 MB Ramu)

W scenie zastosowałem 4 Area Lights i dlatego tak wolno.

Gdybym zrezygnował chociaż z dwóch Area Lights na rzecz Spot Light już by było z 3-4 razy szybciej.

Może zrezygnuję z Area Lights po lewej stronie sceny.

Napisano

Hmmm.. coś nie ma chętnych do komentarzy czy zapytań....

Napisano

chcialem napisac to samo co Skilo, tyle ze o nogach od krzesel i stolu a teraz widze jeszcze wazony :); ale ogolnie podoba mi sie

Napisano

A jednak całośc sprawia takie matowe wrażenie - brak dynamiki, leniwe barwy - leniwo się rozpraszają! Zupełnie jak byś niepotrzebnie doświetlał scenę światłem Ambient zamiast polegać na fizycznych źródłach + skylight. W ogóle nie zachwyca mnie GI w wykonaniu LW - dawniej rendery z LW ze standardowym Raytracingiem były wysokokontrastowe i tak "cudownie błyszczące" - bardzo charakterystyczne i po prostu ładne. Od momentu wprowadzenia w LW algorytmów GI (wbrew nazwie - z Radiosity to ma niewiele wspólnego!) widzę, że jednak dość trudno odpowiednio osiągnąć realizm. W starciu z Maxowym VRayem w ogóle nie ma czego porównywać - po prostu jakościowa przepaść i czasowa także - na korzyść tego drugiego.

 

A nie mógłbyś użyć oświetlenia np. Distant lub area umieszczonego za oknem - tak jak w rzeczywistości, a mocne naświetlenie / rozproszenie uzyskać po przez Skylight?

Ja zwykle tak to robie jeśli nie można oświetlić żadnych wyraźnych źródeł światła.

Pozdro

Marek

Napisano

Myślę że render nie ma tu nic do gadania (to tylko kwestia ustawień),

Chyba zmniejszę liczbę świateł (wyrzucę Area po lewej - drzwi, Area z tyłu za kamerą - Okna), zwiększę Liczbę odbić radiosity np: na 4, i zwiekszę moc Distant Light. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiście widzę że brak jest tego dynamizmu i realistyki jak w Maxie, ale za bardzo lubię Lightwave 3D,

żeby ko opuszczać.

Powalczę jeszcze.

Napisano

za mocne cienie, wszędzie, ale w szczególności za wazonem i resztą na szafce. Obrazek powinien mieć lekką mapę specular i o ile jest w szkle, to odbicie fresnelowskie.

Napisano

Narazie zarzucam projekt przedstawiający pokój (za dużą poprzeczkę podałem procesorowi no i trochę sobie) Mam nadzieję że wrócę do tego projektu.

A narazie porównanie (przepraszam autora za plagiat sceny).

Skupiłem się na radiacji na ścianach (obiekty testowe + źle ustawiony DoF)

Napisano

"Hmmm.. coś nie ma chętnych do komentarzy czy zapytań...."

 

Ja mam pytanie. JAK TY TO ROBISZ!! :] Ja tak nie umiem buuu ;(

 

Co do porównania, to ładniejsze jest to drugie, to chyba v-ray?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności